Jump to content

Edit History

TideRace

TideRace

Lindita skrev for 12 timer siden:

Moderne DAB-radioer bruker mindre strøm enn FM-radioer, marginalt, men mindre.

Denne opplysningen må jeg få idiotforklart. 

Batteriene i  våre utrangerte bærbare fm-radioer, både eldre og mer moderne typer, rakk gjerne en sommer eller halvannen før de tok kvelden. Batteriene var 2 til 4 stk av de små AAA til den "store runde" typen med 1,5 volt.

Våre to nye bærbare DAB radioer, en Sony og en Tivoli PAL må lades en gang i døgnet. Ber da om forklaring med teskjeer om hvorfor dette virker helt motsatt hos meg... 

Har videre montert en Pioneer DAB-radio i båten. Den trekker 0,3A  når den er avslått, bare for å vise klokka :diving: :thumbsdown:  Denne trekker mer avslått enn det den gamle JVC-spilleren med FM brukte påslått med lavt volum.

TideRace

TideRace

Batteriene i  våre utrangerte bærbare fm-radioer, både eldre og mer moderne typer, rakk gjerne en sommer eller halvannen før de tok kvelden. Batteriene var 2 til 4 stk av de små AAA til den "store runde" typen med 1,5 volt.

Våre to nye bærbare DAB radioer, en Sony og en Tivoli PAL med DAB må lades en gang i døgnet. Ber da om forklaring med teskjeer om hvorfor dette virker helt motsatt hos meg... 

Har videre montert en Pioneer DAB-radio i båten. Den trekker 0,3A  når den er avslått, bare for å vise klokka :diving: :thumbsdown:  Denne trekker mer avslått enn det den gamle JVC-spilleren med FM brukte påslått med lavt volum.

TideRace

TideRace

Batteriene i  våre utrangerte bærbare fm-radioer, både eldre og mer moderne typer, rakk gjerne en sommer eller halvannen før de tok kvelden. Dette var alt fra 4 til 6 små AAA-batterier til de 2-4 av den "store runde" typen med 1,5 volt.

Våre to nye bærbare DAB radioer, en Sony og en Tivoli PAL med DAB må lades en gang i døgnet. Ber da om forklaring med teskjeer om hvorfor dette virker helt motsatt hos meg... 

• Create New...