Knallipadden Startet 21.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 21.Juli.2018 På snekken min har jeg to tanker, men bare en er i bruk. Ønsker å koble de sammen igjen men lurer på hvor jeg får tak i en t ventil? Må vel ha noe slikt som dette? Er riktig nok for utenbords. https://www.marineshop.no/styring-motor/drivstoffutstyr/bensinkobling/bensinkopl-3-veis-omc-110266-p0000112758 Sitér dette innlegget Link to post
Traale Svart 21.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2018 Du kan jo skru sammen en treveisventil selv med deler fra feks Maritim. 3 slagestusser, 3 kulekraner og en t. Sitér dette innlegget Link to post
Sail S Svart 21.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2018 Bare pass på at du ikke har separat retur til tanken. Da må du passe på at den går til samme tank som forbruk. Sitér dette innlegget Link to post
Knallipadden Svart 21.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2018 Det er sikkert retur til den tanken som er i bruk i dag. Hva gjør jeg da? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 21.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2018 Her hos meg er tankene forbundet med et rør. Tank nr 1 er koplet til grovfilter og har returdiesel. Tank nr 2 forsyner tank 1 med diesel etterhvert som tank nr 1 blir tommere. Fordel: Veldig enkelt å kople, samt billig. Ulempe: Gir ikke fleksibilitet til å kople over på den ene av tankene hvis man har forurensning i den andre... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Traale Svart 21.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2018 Vet det er delte meninger om å la returen fra motoren gå inn på vannutskilleren før motor. De fleste har flere ledige inn/uttak. Det har jeg hatt på 3 forskjellige båter og det har fungert helt problemfritt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.