Fortego Startet 22.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 22.Juli.2018 Hadde ikke før fikset problemet med drevet med glimrende hjelp fra forumets medlemmer før jeg fikk et nytt problem i fanget.... På vei fra Tanumstrand til Strømstad gikk set plutselig en alarm som gir beskjed om at batteriet ikke tar opp lading. Skrudde av lyden og tenkte å tusle rolig til Strømstad med begge motorene i gang, men temperaturen steg raskt på motoren hvor alarmen hadde fått, så gikk siste biten med en motor. Fikk lagt til og åpnet opp til motoren, og jeg har en drivreim som nå ser slik ut: Mukke særlig brukbar til sitt formål...? Ligger verksted i Strømstad, men at de skal kunne ta denne jobben direkte i morgen tidlig er ikke nødvendigvis sikkert, så må ta høyde for å gjøre dette selv. Håper derfor på litt hjelp fra dette forumets kompetente medlemmer enda en gang.? Er det noe spesielt jeg må huske når jeg begynner å skru dette fra hverandre? Er det viktig at noen av disse komponentene som drives av reima er justert i forhold til hverandre? Må jeg skru av noe for å skifte reima, eller er det tilstrekkelig å slakke på alle andre reimer og løsne disse og tre disse i gjennom drivreima ved montering? Dette gjelder i så fall reimene for styreservo og dynamo. Drivreim til kompressor ser jeg det burde være mulig å fjerne før montering av ny drivreim. Til slutt noen bilder av motor med reimarrangement: Håper på like fantastisk hjelp som jeg fikk for et par dager siden...? Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
Jakob T Svart 22.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2018 Går greit å slanke av reimene, reimhjul på vannpumpe taes av,så er det rett fram.Ved montering skal det strammes i riktig rekkefølge Først sirkulasjons pumpe,moment 35-40nm,så dynamo,vanlig justering, så kompressor reim som vannpumpe reim.Servoreim som dynamo reim. Sjekk sirkulasjonspumpe for slakk. Ville bytta alle reimene. Sitér dette innlegget Link to post
Fortego Svart 22.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2018 Da er alle reimene skiftet og motor fungerer igjen. Strømstad marina hadde delelager åpent på søndag, og det var en reim igjen av den som hadde gått i stykker. Litt flaks skal man ha...?? Takk for råd Jakob T. ? Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.