Jump to content

Edit History

Lingefan

Lingefan

Windy scirocco skrev for 3 timer siden:

Hei alle

Takk for tilbakemeldinger.

Det er ikke bare diesel utgifter for vår del som er tellende, men også dyrere båtplass i hjemmehavn, gjestehavn, forsikringer osv-

Kort fortalt: er det verdt det?? Forventer vel at det ikke er noe fasitsvar på dette tema, men som nevnt veldig ok å høre med noen som har gått fra Kalesje båt til lukket (flybridge) 

Personlig mener jeg 35-45 fot er ideell størrelse. Kjenner til en som nylig solgte sin flotte Windy 42 GB og gikk over til 49 fots Princess. Han angrer nå og skal tilbake på 40-42 fot. Større er ikke alltid bedre. Det viktigste er å ha båten som passer ditt behov.

Personlig synes jeg vår 42 foter ofte kan være for stor, mem det går skkurat å få plass her og der og den er lett nok å håndtere. 

Jeg drømmer av og til om en Princess S65, men ikke sikkert det hadde passet med en slik båt til mitt bruk og derfor kan det være med drømmen. Slipper heldigvis å ta stilling til om jeg skal bruke 25 mill på båt eller ikke, så «store problemer» har jeg ikke ;-)

Lingefan

Lingefan

Windy scirocco skrev for 3 timer siden:

Hei alle

Takk for tilbakemeldinger.

Det er ikke bare diesel utgifter for vår del som er tellende, men også dyrere båtplass i hjemmehavn, gjestehavn, forsikringer osv-

Kort fortalt: er det verdt det?? Forventer vel at det ikke er noe fasitsvar på dette tema, men som nevnt veldig ok å høre med noen som har gått fra Kalesje båt til lukket (flybridge) 

Personlig mener jeg 35-45 fot er ideell størrelse. Kjenner til en som nylig solgte sin flotte Windy 42 GB og gikk over til 49 fots Princess. Han angrer nå og skal tilbake på 40-42 fot. Større er ikke alltid bedre. Det viktigste er å ha båten som passer ditt behov.

Personlig synes jeg vår 42 foter ofte kan være for stor, mem det går skkurat å få plass her og der og den er lett nok å håndtere. 

Jeg drømmer av og til om en Princess S65, men ikke sikkert det hadde passet med en slik båt til mitt bruk og derfor kan det være med drømmen. Slipper heldigvis å ta stilling til om jeg skal bruke 25 mill på båt eller ikke ;-)

• Create New...