Jump to content

Edit History

Lingefan

Lingefan

andersb skrev 14 minutter siden:

Men du er jo så engstelig for langturer og ting som ryker mr lingefan... :o S65 trenger du ikke for å kjøre fra fornebu til bukta ;) 

Hehe. Men det er jo fordi ting faktisk ryker. Jo mer bruk jo mer ryker. Slik er det bare. Og det er dyrt når det ryker. Og kona er med og betaler, for å holde husfreden er det viktig å bruke den med omhu. For lite bruk er heller ikke bra. Ideellt sett bør en båt brukes minst en gang i uken og bare putres forsiktig rundt.

Det fineste med båtlivet i større båter er å bare putre forsiktig ut hjemmefra og ankre opp og kose seg et tilfeldig sted og putre hjem igjen. Kjører gjerne rundt og cruiser i plan, men langturer over 3 timer ++ blir ofte mye kjøring og lite «hygge» for min del som bare må kjøre og ikke kan ligge bakpå solsengen under kjøring. 

Liker dog raske båter for å komme fort frem. Båtkjøring er gøy, men det er noe helt annet enn å kjøre rundt i store båter. Da må jeg ha noe mer moro av mindre størrelse, f eks X-17, vannscooter eller Goldfish 23 tender. Da kommer man nære vannet og relativt lav fart gir mye moro. Selv GH11 med 30hk er jo skikkelig gøy selv om det bare går i 30 knop.

Tror faktisk riktig lekebåt for meg må være en brukt 23 Tender. Den er perfekt på hytta og til lek og moro. En slik kunne jeg kjørt mye rundt for p kjøre. Men det er jo ingen til salgs, og de nye er altfor dyre. Kanskje Goldfish 22 sport med v8 eller en Hydrolift s24 er en fin erstatning? Dog innboard.... hvor ting ryker...

Lingefan

Lingefan

andersb skrev 13 minutter siden:

Men du er jo så engstelig for langturer og ting som ryker mr lingefan... :o S65 trenger du ikke for å kjøre fra fornebu til bukta ;) 

Hehe. Men det er jo fordi ting faktisk ryker. Jo mer bruk jo mer ryker. Slik er det bare. For lite bruk er heller ikke bra. Ideellt sett bør en bæt brukes minst en gang i uken og bare putres forsiktig rundt.

Det fineste med båtlivet er å bare putre forsiktig ut hjemmefra og ankre opp og kose seg et tilfeldig sted og putre hjem igjen. Kjører gjerne i plan, men langturer over 3 timer ++ blir ofte mye kjøring og lite «hygge» for mon del. Liker dog raske båter for å komme fort frem. Båtkjøring er gøy, men det er noe helt annet enn å kjøre rundt i store båter. Da må jeg ha noe mer moro av mindre størrelse, f eks X-17, vannscooter eller Goldfish 23 tender. Da kommer man nære vannet og relativt lav fart gir mye moro. Selv GH11 med 30hk er jo skikkelig gøy selv om det bare går i 30 knop.

Tror faktisk riktig lekebåt for meg må være en brukt 23 Tender. Den er perfekt på hytta og til lek og moro. Men det er jo ingen til salgs, og de nye er altfor dyre.

Lingefan

Lingefan

andersb skrev 12 minutter siden:

Hehe. Men det er jo fordi ting faktisk ryker. Jo mer bruk jo mer ryker. Slik er det bare. For lite bruk er heller ikke bra. Ideellt sett bør en bæt brukes minst en gang i uken og bare putres forsiktig rundt.

Det fineste med båtlivet er å bare putre forsiktig ut hjemmefra og ankre opp og kose seg et tilfeldig sted og putre hjem igjen. Kjører gjerne i plan, men langturer over 3 timer ++ blir ofte mye kjøring og lite «hygge» for mon del. Liker dog raske båter for å komme fort frem. Båtkjøring er gøy, men det er noe helt annet enn å kjøre rundt i store båter. Da må jeg ha noe mer moro av mindre størrelse, f eks X-17, vannscooter eller Goldfish 23 tender. Da kommer man nære vannet og relativt lav fart gir mye moro. Selv GH11 med 30hk er jo skikkelig gøy selv om det bare går i 30 knop.

Tror faktisk riktig lekebåt for meg må være en brukt 23 Tender. Den er perfekt på hytta og til lek og moro.

Lingefan

Lingefan

andersb skrev 7 minutter siden:

• Create New...