Lingefan
andersb skrev for 19 timer siden:Jeg vingler mot 37 suntop om dagen, tak som kan åpnes, så endel beskyttelse og kan få åpen båt feeling, og løse vegger som kan gå ned fra taket om det virkelig blir ille. jeg har i dag 32 fot med ehh havnekalesje, så slipper mye av kalesje dilemma ;)
litt spent på nye cormate/windy som vises i cannes, ellers hadde jeg bestilt axoparen for lengst.
Klart har båt med garanti ut 2020.. så first world problems :o
Windy skal komme med en båt midt mellom 31 Zonda og 39 Camira. Kanskje skal den lanseres nå i Cannes? Tror den skulle hete 36 Shamal og bli mer lik en erstatter etter 35 Khamsin enn det 39 Camira faktisk ble. Windy kommer også med 43 Blackhawk. Blir det en 43 fots utgsve av 52 blackbird tro? https://www.windyboats.com/range/yacht-projects/sr52/
Selv håper jeg Windy kommer med en 42 Grand Bora-etterfølger med det nye designuttrykket. Den må ikke være høyere enn den litt bollete 39 Camira (designmessig er den litt kort i forhold til høyden dessverre), men i stedet lenger og med fremoverlent targabøyle. 3 cabiner, langsgående jollegarasje, solseng og sittegruppe. Targabøyle gjør kalesjebåtene mye enklere i bruk og gjør at de ser ok ut både med og uten kalesje. Gjerne med en oppfinnelse lik Riva der det kommer en lekker front-hardtop opp fra dekk med et tastetrykk? En slik kunne blitt veldig fristende.
For din del tror jeg Cormate 34 blir midt i blinken? Axopar 37 er vel for treg for deg når den så vidt klarer å runde 50 knop? ;-)