Jump to content

Mariner EOL (Yamaha) 40HK 2 takter fra ca 86 vil ikke starte via nøkkel/tenning.

Hal83

Recommended Posts

Hei. Har en påhengsmotor som ikke vil starte via nøkkel, kun om jeg drar den igang med snor. Kinnet første gang jeg forsøkte å starte motoren, men gang nr 2 etterpå ble det helt dødt når jeg vrir om nøkkel. 

Har sjekket batteri ok, dødmannsknapp ok, båten starter fint med snor så bensin og plugger osv Ok. 

Er dette et problem med startmotor? Eller kan feilen ligge andre plasser?

verdt å nevne at når jeg skal stoppe motor etter å ha startet den med snor så bruker jeg nøkkel/tenning. 

Redigert av Hal83
Mer info emnefeltet (see edit history)
utenbåt skrev for 7 timer siden:

Du har vel et startrele. Den brune ledningen med hurtigkobling er styringa av innslaget. Tar du fra hverandre denne og setter til den tykke plusspolen på relet så skal den dra rundt. Hvi ikke er relet defet. Dersom den begynner å kinne er det feil på kablinga fra bryteren eller på selve bryteren ved tenningslåsen.

Dette var til stor hjelp, skal sjekke. Idag startet båten med tenning så mulig ditt svar er løsningen. Mulig det er tenningslåsen tror jeg. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...