FantNo Startet 23.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 23.Juli.2018 Jeg startet ferien med at vannpumpa ikke lagde noe lyd unntatt når vi brukte vann. Så begynte den å slå inn 1sek for å bygge opp trykket igjen med relativ lang pause (kvarter?) mellom hver gang. Nå slår den seg på ca hvert 15sek. Jeg har 4 steder med koblinger, badet, pantry, dusj på plattformen og på varmtvannsberederen. Har sjekket over alt og finner ingen lekkasje. Kan det være at vannpumpa slipper igjennom tilbake og ikke klarer å holde på trykket? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 23.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2018 Jeg har mer tro på luft i systemet et sted. Hvis det er kommet luft inn i trykktanken så har jeg inntrykk av at dette kan forekomme. Jeg opplevde det samme da jeg sjøsatt båten i år. Fant til slutt ut at det var dreneringspluggen på varmtvannstanken som stod oppe. Lagde lyd, men pumpen overdøvet den svake sildringen... Var lettet da jeg fant årsaken... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
trekko Svart 23.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2018 Ja det kan hende. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøfare Svart 23.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2018 Det høres ut som mest sannsynlig årsak at pumpen slipper tilbake, ja. Om du vil være sikker, koble vekk alt etter pumpen og blend utløpet. Får du samme oppførsel da er det pumpen som slipper baklengs. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 23.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2018 For meg høres det enten ut som at luften på toppen av trykktanken har lekket ut eller at tilbakeslagsventilen i pumpa lekker. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 23.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2018 Tror du har lekkasje.. sikker på du har sjekket alle koblinger..kraner etc..? Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 23.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2018 (redigert) Bruker du varmtvannsbereder? Kan være sikkerhersventilen som lekker. Starter pumpa så ofte, så bør du finne vann ettellerannet sted etterhvert. Hvis det er tilbakeslag så kommer ikke vann ut av systemet. Redigert 23.Juli.2018 av Code0 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 23.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2018 Der er helt sikkert lekkasje et eller annet sted og det kan også være internt i pumpen, et hår eller noe skitt som sitter i ventilene i pumpen? Er der luft i systemet virker det som en buffer og gjør bare at der går lengre tid mellom hver gang pumpen starter og at den går litt lengre hver gang. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
marius Svart 23.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2018 Har hatt akkurat en tilsvarende feil som du beskriver. Demonterte pumpen og renset ventilene, god som gull etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 23.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2018 luft, eller lekkasje. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 23.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2018 Jeg har slidt ned samme problem i sommer. Fandt til sidst ud af at der kom falsk luft ind i systemet når pumpen kørte. Det kom ind gennem et filter, jeg havde sat på for at undgå kalk i pumpen (som havde ødelagt den gamle pumpe) Låget til filteret var ikke tæt hvilket betød, at der kom luft ind når jeg tappede vand og så fik jeg samme symptomer som nævnt ovenfor: Pumpen slog sig på og af med længere og længere intervaller. Fik med vold og magt sat filterlåget på igen hvorefter jeg ødelagde det under monteringen. ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.