hermandotno Startet 23.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 23.Juli.2018 Hei! Det er visstnok en autopilot i denne båten, som jeg ikke aner hvordan jeg skal bruke eller få igang. Noen som vet noe om det? Eventuelt, beste tips til å kjøpe en autopilot? Så de ligger på rundt 4000 på maritim - det er dyrt.. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 23.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2018 Får du tak i en komplett autopilot som fungerer til Kr 4000,- bør du slå til med en gang. Sitér dette innlegget Link to post
hermandotno Svart 23.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2018 Denne er med andre ord billig? https://www.maritim.no/raymarine-st-1000-plus-autopilot Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 23.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2018 Ja den er veldig billig om den fungerer skikkelig er nokk en annen sak. Sitér dette innlegget Link to post
aleksbe Svart 2.August.2018 Link til dette innlegget Svart 2.August.2018 Eg har og ein First 28, med samme type autopilot som du linkar til. Eg er usikker om eg har st-1000 eller st-2000, men meiner det er 2000. Det kan eg sjekke neste gong eg er i båten. Den fungerer heilt fint og held båten fint på kurs slik den skal. Men den er avhengig av at du seila dine er riktig trimma. Men kva autopilot har båten din frå før? Dersom du kjem med eit bilde/navn på autopiloten tipper eg det skal gå fint og finne ut korleis den fungerer. Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 3.August.2018 Link til dette innlegget Svart 3.August.2018 ST 1000 passer på båter opp til 3tonn, så du er i øvre sjiktet for denne, trolig nedre å satse på ST 2000. Uansett er disse veldig enkle autopiloter med begrenset funksjon. De vil ikke kunne styre like godt som mer avanserte autopiloter frrdi den ikke har en avansert kurs—computer (blir feks mer «slalom» med store bølger fra akter). En annen ulempe er ar de må festes på rorkulten før bruk og tas av igjen når du skal styre manuelt. Men når det er sagt er det rimelige autopiloter som gjør jobben greit nok. Sitér dette innlegget Link to post
hermandotno Svart 7.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2018 Den gamle autopiloten vet jeg ikke hva heter :) Kult med en annen first 28 her! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.