Jump to content

Tanknivå på Askeladden C61 Cruiser

Ravis

Recommended Posts

Jeg ble vettskremt over hvor fort nivået sank fra 30%. Plutselig var den 18%, så 15%, 10% og 0%, og dette skjedde over kanskje en nautisk mil. Jeg bråsnudde og kjørte 6 nautiske ekstra for å tanke, og tanka på 20L for å kunne komme meg hjem igjen. Da viste nivået 50%. Tanken tar 140L

Fatter nada..

Noen som kan forklare? Hvor langt kan jeg kjøre idet den viser 0% første gang?

Jeg har en P66. Samme oppsett tror eg, med 140 liter. Suzuki 150 motor. Niveau på Suzuki digital Gauge er  ikke bra men på simrad plotter skjerm er det litt bedre. Jeg bruke dette som ren indikasjon. Jeg notere hver eneste gang jeg filler bensin med antall liter og motor timet på iPhone. Da har eg litt bedre oversikt. 

Like all the best things - I'm from Wales

Forhandler forklarte meg i dag. Flottøren i tanken går hverken til topps eller bunn, og idet den på min båt viser 0%, så er det ca 25-30L igjen. For meg er det dobbeltur til/fra hytta pga 13nm tur/retur. Spesielt å kjøre på med null i tanken :D

Dette forklarer også hvorfor jeg kjørte lenge med "full tank". Hvorfor det skal være så van skelig å vise riktig nivå hele veien vet jeg ikke, men jeg ville uten tvil satt pris på det

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...