Jump to content

Edit History

KongKing

KongKing

Har en 4hk Sleipner fra ca 1990 der brytepinne ryker i et sett. Bytta 5-6 ganger i sommer (minst) og er mektig lei.

 

det som er rart er at den brytes når jeg er underveis. Kjørte fra Tjøme i dag tidlig og brukte baugpropellen - null problem. Kom frem til Skjærhalden i dag og da jeg skulle bruke den funket den ikke (samme skjedd flere ganger). Propellen snurrer jo fritt når jeg kjører båten og mitt tips er at det er bølger og rotasjon som tar knekken på splinten.

 

Mistenker at det har vært brukt en pinne som ikke er original aka spiker e.l. tidligere. På bildet ser det ut som det er gravd en del i akselen der brytepinnen skal inn i sporet.

 

Aksel:

43BA23BA-CB15-45D8-A140-E2FC3B426D59.jpeg.2f88c9b668e7852064f65d33e7d06353.jpeg

 

Motor:

A2B5EEA2-4BD6-444C-8E7A-059E4F106F88.jpeg.7992d4883cba9816ac73e84cb56bfb61.jpeg

 

har banka inn en ny pinne som ikke er orginal fra Sleipner som virket mer solid. Får se hvordan det går.... ev får jeg prøve meg med spiker jeg også.... 

 

Vurderer å bytte hele dritten til høsten med en ny med 5-blads propell. Noen som vet diameteren på tunnelen til en Sleipner 4hk fra ca 1990 og hva som kan passe av nye modeller?

 

kk

KongKing

KongKing

Har en 4hk Sleipner fra ca 1990 der brytepinne ryker i et sett. Bytta 5-6 ganger i sommer (minst) og er mektig lei.

 

det som er rart er at den brytes når jeg er underveis. Kjørte fra Tjøme i dag tidlig og brukte baugpropellen - null problem. Kom frem til Skjærhalden i dag og da jeg skulle bruke den funket den ikke (damme skjedd flere ganger). Propellen snurrer jo fritt når jeg kjører båten og mitt tips er at det er bølger og rotasjon som tar knekken på splinten.

 

Mistenker at det har vært brukt en pinne som ikke er original aka spiler e.l. tidligere. På bildet ser det ut som det er gravd en del i akseleb der brytepinnen skal inn i sporet.

 

Aksel:

43BA23BA-CB15-45D8-A140-E2FC3B426D59.jpeg.2f88c9b668e7852064f65d33e7d06353.jpeg

 

Motor:

A2B5EEA2-4BD6-444C-8E7A-059E4F106F88.jpeg.7992d4883cba9816ac73e84cb56bfb61.jpeg

 

har banka inn en ny pinne som ikke er orginal fra Sleipner som virket mer solid. Får se hvordan det går.... ev får jeg prøve meg med spiker jeg også.... 

 

Vurderer å bytte hele dritten til høsten med en ny med 5-blads propell. Noen som vet diameteren på tunnelen til en Sleipner 4hk fra ca 1990 og hva som kan passe av nye modeller?

 

kk



×
×
  • Create New...