KongKing Startet 23.Juli.2018 Del på Facebook Startet 23.Juli.2018 (redigert) Har en 4hk Sleipner fra ca 1990 der brytepinne ryker i et sett. Bytta 5-6 ganger i sommer (minst) og er mektig lei. det som er rart er at den brytes når jeg er underveis. Kjørte fra Tjøme i dag tidlig og brukte baugpropellen - null problem. Kom frem til Skjærhalden i dag og da jeg skulle bruke den funket den ikke (samme skjedd flere ganger). Propellen snurrer jo fritt når jeg kjører båten og mitt tips er at det er bølger og rotasjon som tar knekken på splinten. Mistenker at det har vært brukt en pinne som ikke er original aka spiker e.l. tidligere. På bildet ser det ut som det er gravd en del i akselen der brytepinnen skal inn i sporet. Aksel: Motor: har banka inn en ny pinne som ikke er orginal fra Sleipner som virket mer solid. Får se hvordan det går.... ev får jeg prøve meg med spiker jeg også.... Vurderer å bytte hele dritten til høsten med en ny med 5-blads propell. Noen som vet diameteren på tunnelen til en Sleipner 4hk fra ca 1990 og hva som kan passe av nye modeller? kk Redigert 23.Juli.2018 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 23.Juli.2018 Del på Facebook Svart 23.Juli.2018 Slitt spor vil nok gi øket kraft x arm på brytepinnen. Så knekker den, slik den skal. Øvrig sikker ifo får du nok hos Sleipner. Sitér dette innlegget Link to post
tnlu Svart 23.Juli.2018 Del på Facebook Svart 23.Juli.2018 Hei. Hvis den slarker så kan en mulighet være å borre nytt og større hull i begge. Kutte borren til riktig lengde og bruke den delen som sitter i choks på borremaskin som ny brytepinne. Da har du en herdet brytepinne med større dimensjom som holder bedre? Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 23.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2018 (redigert) Ingen dum ide ? men da må jeg fjerne alt med rødt for å få dytta inn den nye brytepinnen i sporet. Kan kanskje borre opp dette også og gå løs med en fil. Blir ikke denne ferien.... Heller nok til å sette inn en ny med mer effektiv propell i samme slengen. Men det avhenger av tunellstørrelsen. Får høre med Sleipner hva som er mulighetene. Får ta en vurdering til høsten. kk Redigert 23.Juli.2018 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 23.Juli.2018 Del på Facebook Svart 23.Juli.2018 Sett i en så stor spiker elns. du får inn, om gear eller propell mot formodning skulle ryke er du jo i tjømda til å bytte hele trusteren likevel. Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 24.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2018 Til info om noen søker opp denne tråden senere: erstatning for ganmel 4hk er Sleipner SE60 som passer med eksisterende tunell. Må ha ny elektronikk/kabler. Kunne ikke bruke det gamle. kk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.