Baug Startet 23.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 23.Juli.2018 Har spørsmål om ror Bavaria 30 C. I det jeg vrir på rattet så er det et knirk som jeg har lokalisert til rorstammen. Virker som det er øverst der hvor nødroret kan festes. Ikke noen lyd når jeg dreier videre på rattet. Hvordan er det smøring ror - og styringssystem - eller er det en større sak med selve roropplegget? Noen som kan svare? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 23.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2018 Rorlagrene er vel i nylon eller delrin og skal ikke smøres. Er knirkingen av nyere dato og tiltagende? Hvis ikke ville jeg ikke brydd meg. Sitér dette innlegget Link to post
Baug Svart 23.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2018 Takk for kjapt svar, Lazyjack! Knirkingen er stabil - har en først hørt den, så får en jo litt fokus på den Får vel bare se an Sitér dette innlegget Link to post
Bav33dag Svart 23.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2018 (redigert) Dette er en svakhet på tidligere Bavariamodeller. Det vil dessverre bli verre etterhvert. På min Bav 40 2008 måtte jeg bytte rorlager etter 8 år. Danske Jefa har utbyttekit. Ved bytte til Jefa får du mye lettere styring. Redigert 23.Juli.2018 av Bav33dag (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Baug Svart 23.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2018 Takk for nyttig informasjon, Bav33dag! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.