Jump to content

Edit History

alidal

alidal

pacuare skrev for 10 timer siden:

På vestlandet derimot er det mye broer og luftspenn. Der har jeg brukt en del tid på sjekking, og mange fjorder / sund vi ikke kommer gjennom. Der er det også mange som velger seilbåter med kort mast (lurer på om 17 meter er en standard).

Det er mange luftspenn og broer i mitt nærområde som har 20 meter sikker seilingshøyde, så jeg kommer i alle fall til veldig mange steder rundt Bømlo/Fitjar.

I tillegg er det en del luftspenn som er fjernet de siste årene...

Men det er stort sett høyde som kan være begrensning. Er sjelden jeg opplever at dybde er noe problem (Båten er 2,05 dyp).

På tur er det flott med seilbåt, men når vi hadde motorbåt ble den brukt mer til ren transport høst/vinter.

Det blir ikke seilbåten brukt til! 

alidal

alidal

pacuare skrev for 10 timer siden:

På vestlandet derimot er det mye broer og luftspenn. Der har jeg brukt en del tid på sjekking, og mange fjorder / sund vi ikke kommer gjennom. Der er det også mange som velger seilbåter med kort mast (lurer på om 17 meter er en standard).

Det er mange luftspenn og broer som har 20 meter sikker seilingshøyde, så jeg kommer i alle fall til veldig mange steder rundt Bømlo/Fitjar.

I tillegg er det en del luftspenn som er fjernet de siste årene...

Men det er stort sett høyde som kan være begrensning. Er sjelden jeg opplever at dybde er noe problem (Båten er 2,05 dyp).

På tur er det flott med seilbåt, men når vi hadde motorbåt ble den brukt mer til ren transport høst/vinter.

Det blir ikke seilbåten brukt til! 

• Create New...