Jump to content

Jabsco Quiet Flush elektrisk toalett, tett pga tørkerull..

Skippern10

Recommended Posts

Evt så må du finne ut hva som løser opp limet i tørkerullen. Ta noen biter av papiret (nytt) og legg i hhv vannbad, eddikbad, syrebad (radiatorrens feks) og sjekk om papiret løser seg opp bedre i noen av dem.

Hvis ikke blir det vel å demontere.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Torky tørkepapir f.eks må bare fjernes, det er seigt som f. Been there done that. :nonod:

Hvis du er heldig kan du forsøke med en ståltråd med bøy/krok på å få pirket det ut. Jeg endte med demontering av pumpa for å få det ut, kanskje like greit det.  Å få denne skiten videre inn i resten av septik systemet var jeg lite lysten på.

La rederinnen eller den skyldige være med under jobben så skjer det sikkert ikke igjen.

Redigert av Mix (see edit history)

25 minutes ago, Skippern10 said:

Det ble uheldigvis puttet tørkerull i toatellet i båten. Etter dette tar pumpen mye dårligere, dvs. den virker fremdeles men pumper tregt.

Det er Jabsco Quiet Flush elektrisk toalett.

Noen som har noen tips på hva jeg kan gjøre for å fikse dette?

En tørkerull inneholder vel også en rull med papp (innerst) og denne blir det vanskelig å få vekk uten å demontere.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...