iznogood
1 hour ago, Tabaqui said:Vi er på liknende tur nå med en frøken på 4.
Par punkter sånn i farta. Du kan klare deg uten veldig mye, men autopilot MÅ dere ha med to voksne og et barn. Alternativet er at en er stuck i rattet/rorkulten hele tiden mens den andre er aleneforelder og alt annet. Godt anker ville vært min prioritering nr 2.
Du kan helt sikkert få en ålreit båt innenfor budsjett. Båten som ligger bak meg nå kjører nøyaktig samme løsning og budsjett, men har tenkt seg via Karibia. Det er også gode muligheter for å bomme skikkelig her. Hvis du ikke føler deg kompetent selv, ta med en du stoler på. Uforutsette ting dukker opp uansett, men det kan minimeres med god forberedelse.
Forsikring. Jeg har Pantaenius. Der er ikke hverken middelhavet eller Kanariøyene dekket i det seilingsområdet jeg har i Norge. Begge disse er separate for sikkerhetsskyld, så vi må velg eller betale ekstra for begge. Sjekk ut på forhånd.
Mange velger Karibia, vi deler ikke den drømmen og tenker å bli på denne siden. Kjenn på dere selv og hva dere har lyst til. Om dere ombestemmer dere underveis er det tid til det.
Tips gjerne de bak dere om denne tråden, de har sikkert mange gode råd på økonomi/forberedelse fronten. :)
Og tips fra dere når det gjelder ting å tenke på vedr barn i båt etc... Alt fra trass til tidsfordriv.