Jump to content

Edit History

Dekksgutn

Dekksgutn

Krimart skrev On 31.7.2018 at 20.23:

Kjøp heller en slik; https://www.seasea.no/sikkerhet/øvrig-sikkerhet/livbøyer/uppblåsbar-livboj-lifesaver-ls101 I alle fall om det skal være til båt. Viktig at det er et drivanker til livbøya om det skal være til bruk på havet. Ser ut som denne Oneup er mer en "ta-med-på-stranden" greie. 

Selv utstyrer jeg heller båten med en oppblåsbar danboy og en rescue-sling for redning. Vi bruker jo vest.... 

Nja, jeg har en ganske liten skjærgårdsjeep, så jeg vil nu i alle fall prøve å unngå å montere altfor mye rundt omkring på båten som ikke ser spesielt bra ut - hvis jeg kan unngå og heller velge noe annet.. Sånn som den du linket inn her, Krimart. Den var både dobbelt så tung og så ganske klossete ut. Tviler på at den er særlig mobil av seg, sånn egentlig, når den skal skrues fast i skuta.
Har bestilt en oneup nu, fikk mail fra dem at den skal være på tur til Norge og at dem håper å ha den i Norge i slutten av august. Litt kjipt at den ikke kommer før sesongen er på hell, men får håpe man aldri får bruk for en sånn uansett... Men got poeng at det kan være en ta med på stranda-ting, kanskje man bør ha to :giggle:  Eventuelt kan jeg jo bare nappe med den som skal ligge i båten når vi går i land for å grille og fiske. Den er jo ganske liten og lett.

Dekksgutn

Dekksgutn

Krimart skrev On 31.7.2018 at 20.23:

Kjøp heller en slik; https://www.seasea.no/sikkerhet/øvrig-sikkerhet/livbøyer/uppblåsbar-livboj-lifesaver-ls101 I alle fall om det skal være til båt. Viktig at det er et drivanker til livbøya om det skal være til bruk på havet. Ser ut som denne Oneup er mer en "ta-med-på-stranden" greie. 

Selv utstyrer jeg heller båten med en oppblåsbar danboy og en rescue-sling for redning. Vi bruker jo vest.... 

Nja, jeg har en ganske liten skjærgårdsjeep, så jeg vil nu i alle fall prøve å unngå å montere altfor mye rundt omkring på båten som ikke ser spesielt bra ut.. Sånn som den du linket inn her, Krimart. Den var både dobbelt så tung og så ganske klossete ut. Tviler på at den er særlig mobil av seg, sånn egentlig, når den skal skrues fast i skuta.
Har bestilt en oneup nu, fikk mail fra dem at den skal være på tur til Norge og at dem håper å ha den i Norge i slutten av august. Litt kjipt at den ikke kommer før sesongen er på hell, men får håpe man aldri får bruk for en sånn uansett... Men got poeng at det kan være en ta med på stranda-ting, kanskje man bør ha to :giggle:  Eventuelt kan jeg jo bare nappe med den som skal ligge i båten når vi går i land for å grille og fiske. Den er jo ganske liten og lett.

• Create New...