Jump to content

Edit History

Grand Banks jr

Grand Banks jr

Gressklipperen min går ikke på gammel bensin. Samme med snøfreseren. Har opplevd problemet på begge. Begge er firetaktere da. Sleit veldig med å starte. Så heller ikke vann i tanken.

Byttet til ny bensin, drenert ut gammel bensin, og da har begge fungert.

Har en teori om at bensin kan ta opp i seg en viss mengde vann, og at den da har feil antennelsetemperatur (høyere).

Har også lest at bensin er ferskvare. Altså at den kan "gå ut på dato". Vet ikke om det stemmer.

Med påhengeren min (totakter) har jeg ikke opplevd det, men den har aldri fått så gammel bensin. 

Grand Banks jr

Grand Banks jr

Gressklipperen min går ikke på gammel bensin. Samme med snøfreseren. Har opplevd problemet på begge. Sleit veldig med å starte. Så heller ikke vann i tanken.

Har en teori om at bensin kan ta opp i seg en viss mengde vann, og at den da har feil antennelsetemperatur (høyere).

Har også lest at bensin er ferskvare. Altså at den kan "gå ut på dato". Vet ikke om det stemmer.

Med påhengeren min har jeg ikke opplevd det, men den har aldri fått så gammel bensin. 

Grand Banks jr

Grand Banks jr

Gressklipperen min går ikke på gammel bensin. Samme med snøfreseren. Har opplevd problemet på begge. Sleit veldig med å starte. Så heller ikke vann i tanken.

Med påhengeren min har jeg ikke opplevd det, men den har aldri fått så gammel bensin. 

• Create New...