Jump to content

Edit History

19quiz76

19quiz76

Etter å ha testet båteierlivet med en 1986 Ørnvik 535HT med 2005 E-tec 90 noen år, har  vi bestemt oss for å ta steget over på en 21-23 fot Daycruiser. Har prøvd å gjøre litt research og sirklet inn noen kriterier:

Må innfri;

- Budsjett 250-270K

- Norsk/nordisk produsent

- Toalettmulighet

- Overnatting en natt eller to på skjær for familie på 4 (barna er 4 og 7)

- Kjøleskap

- Kalesje for kjølige kvelder

Tenker at er lurt (men korrigeres gjerne):

- Cummins 2.0 eller 2.8 pga driftssikkerhet og lavt forbruk, eller finnes det bedre alternativer? Toppfart ikke viktig, men vil helst holde forbruk under 20 l/t. v/20 knop marsjfart hvis mulig. 

- Varmebluss

- Vaskeservant

- Webastovarmer e.l.  

Modeller jeg har kikket på er Skibsplast 660, Uttern D68, Askeladden C6 og Z7, men tar gjerne imot tips om andre jeg kan ha oversett. 

Er det åpenbare fallgruver her eller er det bare å peile seg inn på første og beste på Finn som tikker alle bokser jeg har nevnt?

Send meg gjerne i retning av eksisterende tråder om temaet hvis dette spørsmålet dukker opp jevnlig ;)

19quiz76

19quiz76

Etter å ha testet båteierlivet med en 1986 Ørnvik 535HT med 2005 E-tec 90 noen år, har  vi bestemt oss for å ta steget over på en 21-23 fot Daycruiser. Har prøvd å gjøre litt research og sirklet inn noen kriterier:

Må innfri;

- Budsjett 250-270K

- Norsk/nordisk produsent

- Toalettmulighet

- Overnatting en natt eller to på skjær for familie på 4 (barna er 4 og 7)

- Kjøleskap

- Kalesje for kjølige kvelder

Tenker at er lurt (men korrigeres gjerne):

- Cummins 2.0 eller 2.8 pga driftssikkerhet og lavt forbruk, eller finnes det bedre alternativer? Toppfart ikke viktig, men vil helst holde forbruk under 20 l/t. v/20 knop marsjfart hvis mulig. 

- Varmebluss

- Vaskeservant

- Webastovarmer e.l.  

Modeller jeg har kikket på er Skibsplast 660, Uttern D68, Askeladden C6 og Z7, men tar gjerne imot tips om andre jeg kan ha oversett. 

Er det åpenbare fallgruver her eller er det bare å peile seg inn på første og beste på Finn som tikker alle bokser jeg har nevnt?

• Create New...