Albin 25 Startet 26.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 26.Juli.2018 Hei! Motoren går i sikkerhetsmodus men jeg er usikker på om det er pga olje eller temperatur (forsøker å lokalisere problemet) Er det noen som kjenner til om når den vil slå ut på temperatur? Tenker da på enten når den fysisk går varm eller om den reagerer på at det ikke er nok trykk på kjølevannet. Den går umiddelbart i sikkerhetsmodus når den startes opp og er kald så dersom det er den fysiske temperaturen den slår ut på, så tenker jeg det er olje-systemet som er problemet... (har de siste par årene hatt olje direkte i tanken i tillegg så dersom det er oljesystemet så er det ingen krise) Sitér dette innlegget Link to post
5nacks Svart 26.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2018 Sjekk om sensoren i oljetanken har hengt seg opp. Den som slider opp og ned. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 26.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2018 Albin 25 skrev for 2 timer siden: enker da på enten når den fysisk går varm eller om den reagerer på at det ikke er nok trykk på kjølevannet. temperatur den reagerer på Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Albin 25 Svart 26.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2018 Takk for svar! Tenkte også at det var temperaturen den reagerer på. Sjekker oljesensoren i tanken, godt tips. Da tenker jeg at jeg kan koble ut den rosa ledningen og slå meg til ro med at den får olje gjennom bensinen og at den kjøler greit (har godt med trykk i kjøkevannsindikatoren) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 26.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2018 har du også sjekka forbruket på tanken ift. bensinforbruk? Mine har ligget på bortimot 2% ved kjøring i fullfart / marsj Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Nerdy Svart 26.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2018 Vet at på autolube motorene så gikk de i sikkerhetsmodus vis man ikke hadde nok olje på tanken.. den gikk vel nesten med halv tank.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.