Jump to content

Vann i olje på Sabb Iveco N45 gått 163 timer.

Midtpinne

Recommended Posts

Midtpinne skrev 1 time siden:

@index og   @Hulda, jeg er enig i at de burde ha sjekket motor etter siste gang jeg fikk vann i den. Det bekymrer meg...

Jeg vurderer å i alle fall skru av toplokkene og ta en titt under dem.

Jeg antar at du tenker på toppdeksler og ikke topplokk?? Uansett ville jeg vært forsiktig med å skru for mye på motoren på egenhånd med tanke på det som har skjedd. (I forhold til garanti osv.) Sørg for god dokumentasjon på alt som blir gjort.

Jeg deler både din og flere andres skepsis til denne motoren etter flere runder med vannfylling. Merkelig at det ikke blir gjort grundigere undersøkelser, og jeg er usikker på om jeg ville godtatt dette som en fullgod løsning på en i utgangspunktet ny motor. Kan ta tid før eventuelle problemer viser seg.

Uansett er dette en veldig kjedelig historie, og jeg håper alt løser seg på en god måte

Midtpinne skrev for 1 time siden:

Jeg vurderer å i alle fall skru av toplokkene og ta en titt under dem.

Men gjør det i samråd med leverandøren. Hvis motoren ikke har hydrauliske ventilløftere, vil jeg anta at det ikke skjer noe 'bråhavari'. Hva du sannsynligvis kan oppleve er redusert levetid på alle lagre og stempelfjærer/sylindre. Altså motorbank og økt oljeforbruk. En titt ned i sylindrene vil kunne gi deg et god pekepinn på tilstanden. 'Fregner' i sylinderveggene vil være korrosjon. Og slik korrosjon freser stempelfjærer, som et eksempel.

Jeg synes tiden virkelig er inne for at leverandøren tilbyr ny motor her. Så får det være opp til dem hva de selger den gamle som. Dette vil aldri bli noe fullverdig produkt igjen etter alle tabbene de har gjort. Og det vet de nok selv også. Jeg ville ha hyrt inn en god advokat.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...