Smiley Startet 27.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 27.Juli.2018 Jeg har en Evinrude 135 DI -06 som har begynt å stoppe når jeg har kjørt en stund på lavt turtall. I starten var det bare etter tomgangskjøring, men nå er det også etter noe høyere rpm. Når jeg da pumper på blæra så er den tilsynelatende tom. Motoren starter igjen omgående når jeg får pumpet trykk. Jeg har sjekket hele systemet etter lekkasjer, men kan ikke finne noe. Byttet også pumpeblæra på slangen for et par dager siden, men om noe så har det bare blitt værre. Vannutskilleren ser helt ren og fin ut. Jeg ser jeg også har et bensinfilter innenfor luftfilterboksen på motoren. Dette filteret har aldri jeg byttet på de 4 årene jeg har hatt motoren (ikke mange brukstimer pr år), kan dette være problemet? Eller er det en fare for at det er bensinpumpa på motoren som svikter? Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
skadlen Svart 28.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2018 Smiley skrev On 27.7.2018 at 10.01: Jeg har en Evinrude 135 DI -06 som har begynt å stoppe når jeg har kjørt en stund på lavt turtall. I starten var det bare etter tomgangskjøring, men nå er det også etter noe høyere rpm. Når jeg da pumper på blæra så er den tilsynelatende tom. Motoren starter igjen omgående når jeg får pumpet trykk. Jeg har sjekket hele systemet etter lekkasjer, men kan ikke finne noe. Byttet også pumpeblæra på slangen for et par dager siden, men om noe så har det bare blitt værre. Vannutskilleren ser helt ren og fin ut. Jeg ser jeg også har et bensinfilter innenfor luftfilterboksen på motoren. Dette filteret har aldri jeg byttet på de 4 årene jeg har hatt motoren (ikke mange brukstimer pr år), kan dette være problemet? Eller er det en fare for at det er bensinpumpa på motoren som svikter? Hadde noe av det samme problemet. Det viste seg at låseklemma på tank og motor slarka. Da suger slangen luft og motor får ikke nok bensin på høye turtall. Skifta hele slangen mellom motor og tank, og alt funka bra. Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 29.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2018 Har byttet nok en blære nå. Den jeg monterte (ny fra utstyrsbutikk, ikke biltema) var åpenbart ikke som den skulle. Fikk inntrykk av at ventilene åpnet og lukket helt vilkårlig...... Får se om det nå har blitt bedre. Jeg reagerer på at det etter byttet tok lang tid å få frem bensinen, nesten som om den sugde luft. Dersom feilen fortsatt er tilstede blir det neste å koble direkte utenom vannavskilleren, for å se om den er synderen. Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.