HWG
Solgte min første "ordentlige" båt i går. En fin liten Uttern S45 som jeg har kost meg med det siste året. Tanken er å oppgradere 3-5 fot. Og siden været er så flott tenkte jeg å prøve å legge den ut for salg for noen dager siden. Traff tydeligvis VELDIG godt på prisen, for fikk ett passelig antall henvendelser og solgte båten til prisantydning etter 2 dager.
Hmm, det var vel ikke akkurat det jeg hadde trodd. Så i går satt jeg der og leverte båten til ny eier på bursdagen min. Det var dårlig presang!
Jeg vurderer Nordkapp Endura 550, 605, og noen lignende båter for neste år, men klarer ikke bestemme meg.
SÅ, jeg lurer på om jeg trenger en ventepølse. En rimelig båt som jeg kan bruke 5-6 uker til denne sesongen og eventuelt litt utover neste vår til ny båt forhåpentlig er på plass.
Har du ett forslag til båt? Gjerne så spesifikt som en Finn-lenke.
Har få krav, men noen ønsker:
- Den bør gå i en båtplass med lysåpning 230cm
- Planende
- Nyest mulig motor, evt en jeg kan tørre å stole på
- Billigst mulig i innkjøp/godt kjøp
Trenger ikke gå fort, være stor, flott eller ny. Jeg vil bare ha muligheten til å komme meg ut på en øy med guttungen og bade og hoppe på noen bølger :-). Liten RIB, 10-11" ungdomsbåt, eldre Skibsplast med vindskjerm, eller noe annet.
Forslag taes imot med stor takk fra en som har fått slitsomme abstinenser etter ca 20timer uten å være båteier.