Jump to content

Edit History

Lingefan

Lingefan

Mouche skrev 59 minutter siden:

Hvis man  fortøyer longside i en uthavn så er jeg enig med deg, men ligger man fortøyd til land og et anker ute så kan man vel ikke nekte noen å legge seg mot en?

Det er jo uhøflig (evt påtrengende) å legge seg såpass nær en ukjent båt i en uthavn at man må ut med fendere osv. Det er gjerne en grunn til at man drar i uthavn at man vil være litt privat. 

På f eks en offentlig badestrand, la oss si HUK, så legger man seg ikke med håndkle sitt like inntil en ukjent nabo? Man holder da litt avstand? Man sørger vel gjerne for at man holder komfortavstand slik at man ikke forstyrrer eller gjør at den andre må bry seg med hva den andre holder på med.

Lingefan

Lingefan

Mouche skrev 55 minutter siden:

Hvis man  fortøyer longside i en uthavn så er jeg enig med deg, men ligger man fortøyd til land og et anker ute så kan man vel ikke nekte noen å legge seg mot en?

Det er jo uhøflig å legge seg såpass nær en ukjent båt i en uthavn at man må ut med fendere osv. Det er gjerne en grunn til at man drar i uthavn at man vil være litt privat. 

På f eks en offentlig badestrand, la oss si HUK, så legger man seg ikke med håndkle sitt like inntil en ukjent nabo? Man holder da litt avstand? Man sørger vel gjerne for at man holder komfortavstand slik at man ikke forstyrrer eller gjør at den andre må bry seg med hva den andre holder på med.

Lingefan

Lingefan

Mouche skrev 51 minutter siden:

Det er jo uhøflig å legge seg såpass nær en ukjent båt i en uthavn at man må ut med fendere osv. Det er gjerne en grunn tul at man drar i uthavn at man vil være litt privat. 

• Create New...