R.O Startet 28.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 28.Juli.2018 Testet en Bavaria i dag. Mye stemte, men etterpå klagde kona litt over en del sprut fra drevet under høy fart når hun satt bak i sofaen. Bav er relativt åpen bak, er det prisen å betale for en slik løsning, eller har det med feil trim å gjøre.? Dette var bare en 20min testtur, så det ble ikke forsket all verden på trim av plan og drev. Litt kjedelig hvis sofaen bak ikke er et egnet sted under fart..? Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 28.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2018 Dette er vel ikke et DPH drev problem eller drevproblem generelt, men et problem med båtkonstruksjonen og undertrykk i cockpit. Vår båt fungerer slik at har vi kalesjen på, med opprullet bakvekk, så dras det litt «salttåke» inn i aktersofaen når vi kjører i plan. Ikke bestandig, men med noen vindretninger. Kjører vi helt åpent kommer det ingen salttåke i det hele tatt. Hvordan var kalesjen da dere kjørte i høy fart; kun bakveggen oppe eller kun frontkalesjen på og resten åpent? Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 28.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2018 Aha... her er du nok inne på noe. Vi kjørte først med kun bakveggen nede, da ble det litt vått bak. Senere tok vi en kort runde der feltene over vindskjermen var tatt bort - og på den runden kan ikke kona huske at det ble vått... Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 28.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2018 Nemlig Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 28.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2018 Har aldri hatt det problemet i vår Nor Star 350 med dph drev, men i dag skar vi over hekksjøen til en Bav på litt spiss vinkel, spruten gikk langs båten, rett i jolla på daviterstag, snudde i bunnen av jolla og så dynka den de to ungene som satt i sofaen bakerst. Hyl, latter og mye sjøvann! Tror jeg skal finne ny angrepsvinkel på andres hekksjø når vi er i plan ?? Til sist skal jeg nevne at jeg nesten ikke har kjørt i plan uten åpen takluke, så det blir vel ikke undertrykk.... ? Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.