Jump to content

Lugar uten lufteventiler ut?

R.O

Recommended Posts

Sitter å vurderer bud på to båter. Og nå sitter jeg og kona å knar på detaljer.. Den ene båten har bla ikke ventil ut fra midtlugaren, samme båt men tidligere modell hadde dette, så her har de funnet ut at det var lurt å fjerne denne..? Det er riktignok 2 luker ( begge relativt store) som går til rommet under kalesjen. Under kalesjen kan det som kjent bli ganske varmt å klamt, hvor iriterende blir det å ikke kunne lufte ut... Litt whiskey ånde og noen buksebriser det inne så ser jeg for meg at kona blir litt grinete. Hvor dunt var det å fjerne lufting rett ut fra midlugaren..?

R.O skrev On 28.7.2018 at 15.56:

Sitter å vurderer bud på to båter. Og nå sitter jeg og kona å knar på detaljer.. Den ene båten har bla ikke ventil ut fra midtlugaren, samme båt men tidligere modell hadde dette, så her har de funnet ut at det var lurt å fjerne denne..? Det er riktignok 2 luker ( begge relativt store) som går til rommet under kalesjen. Under kalesjen kan det som kjent bli ganske varmt å klamt, hvor iriterende blir det å ikke kunne lufte ut... Litt whiskey ånde og noen buksebriser det inne så ser jeg for meg at kona blir litt grinete. Hvor dunt var det å fjerne lufting rett ut fra midlugaren..?

Vis hele sitatet  

Hva slags båt dreier det seg om?

jeg har en stikklugar med luke ut under kalesjen.  Funker greit synes jeg. Om dere finner ut at det ikke holder så kan du vel lage luke ut i skutesiden?

kk

KongKing skrev On 28.7.2018 at 16.06:

Hva slags båt dreier det seg om?

jeg har en stikklugar med luke ut under kalesjen.  Funker greit synes jeg. Om dere finner ut at det ikke holder så kan du vel lage luke ut i skutesiden?

kk

Vis hele sitatet  

Det er en Bavaria 30, den eldre modellen som heter 29 hadde her en egen ventil rett ut fra skutesiden. Hadde ikke tenkt på dette hvis ikke selger påpekte et døren var tatt bort bla pga behov for lufting.. Det er kanskje ikke noen stor sak å sette inn en liten ventil, dersom ikke skap etc på innsiden er i veien. Mistenker at ventilen måtte vike for mere skap plass..?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...