Oddan Startet 28.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 28.Juli.2018 (redigert) Noen som vet hvordan en får på plass fenderlist på en Buster Magnum 2011? er vel andre metoder en å ta av hele list og koke etc?? Redigert 28.Juli.2018 av Oddan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 29.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2018 Hvis det bare er varme som skal til, kan du forsøke å varme fenderlisten med en varmepistol for gulvbelegg. Fenderlisten blir da myk, men vær fosiktig, det blir lett svimerker hvis du bruker for mye varme. Mulig at hårføner kan brukes, det har jeg ikke prøvd. Sitér dette innlegget Link to post
Oddan Svart 29.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2018 Noen som har prøvd jekkestropp for å tvinge lista på plass? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 29.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2018 Da skal den ikke vært særlig solid, fenderlister er svært uregjerlige i kald tilstand, men blir som gummistrikk om de kokes. Vanskelig å si ut fra bildene, men synes den ser så solid ut at den må kokes og strekkes på. Jeg klarte å få på fenderlisten på en With-jolle med vaier-jekketalje. Båten fortøyd på henger som var montert på bil. Andre enden forankret i huset. Varmepistol vil jeg si er uegnet, da skal man iallfall ha god tid og man må ha konstant strekk på listen. Har sett varme i bruk, men det var @mons med en gigantisk damp-høytrykksvasker. Og det kun for å holde den varm etter koking. Om man ikke er profesjonell er det ikke enkelt å få på hele listen før den blir kald. (Dette var riktignok en solid list, Viksund 31..) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 30.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2018 brukte jekketalje / jekkestopper til å stramme opp fenderlista og få på plass nytt endestykke på weslingen - det gikk utmerket Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.