Jump to content

Sidepower panel gåent - ‘plug & pray’ bytte til dobbel joystick?

Fantino

Recommended Posts

Som overskriften sier: ‘Båtbryter’ fjærer ikke lenger tilbake til midtposisjon. Litt klønete når en skal manøvrere.. Siden jeg aldri har likt denne patenten er jeg veldig klar for å nappe ut dette panelet og erstatte det med et sånn dobbelt joystickpanel fra Sidepower.

Er dette plug & pray? Dvs identiske tilkoplinger og størrelse for innfelling?

Hvem i Stavanger bør ha dette på lager? Fant ikke dobbelt panel på maritim.no men jeg er muligens dårlig til å lete..

09291025-385C-4556-B545-B0A71A1E718E.jpeg

Hadde selv denne dobbeltpinne-varianten for noen år siden og var ekstremt godt fornøyd med den. Båt med single motor og strak aksling og omtrent umulig manøvrering uten sidepropeller i begge ender.

Bilderesultat for side power double joystick

Noen som har erfaring med denne kontra bryteren som @Fantino viser til over?

x13011-16.jpg.pagespeed.ic.8HdReRuDug.webp

Husker jeg syntes Sleipners single-bryter med båtfasong virket veldig kul da den kom og jeg hadde min dobbelpinne-joystick. 

Størrelsen på panelene er forøvrig identisk og de har sannsynligvis også identiske koblinger for "Plug & Play" sammen med øvrige Sleipner-produkter.

Ser ut til at dobbelpinne-varianten faktisk er 350,- dyrere enn den med enkeltbryter i båtfasong (2.299,- vs 1.950,-).

KongKing skrev for 2 timer siden:

De har 5 stk av dobbelpinnen du etterlyste på Maritim i Stavanger:

https://www.maritim.no/sidepower-joystick-dobbel#tabHeaderStock

kk

Etter en del kløning fant jeg også ut det ja ??

ster skrev 47 minutter siden:

Samme fysisk størrelse på panelet, men utskjæringene er annerledes.

1 x 50 mm hull til det panelet du har og 2x 50 mm hull til panelet med dobbelpinne.

Byttet for 10 dager siden.

Ups. Da leste jeg for dårlig på Sidepower-sidene ?. Men jeg venter nok på tilbudet til Gulborg da - bedre deal enn det får jeg neppe ??

ster skrev for 4 timer siden:

Mulig det er likt på de som selges i dag.

Den jeg byttet ut var 4 år gammel, og jeg måtte utvide utskjæringen fra et sentrert hull til 2 hull.

Er nok stor sjans for at jeg går på samme smellen da om jeg vil bytte. Antakelig ganske klønete å få til også siden radiene overlapper slik at en ikke får styrehull for hullsag? Venter nok på knalltilbudet fra Gulborg i første omgang da!

Redigert av Fantino (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...