Fantino Startet 28.Juli.2018 Del på Facebook Startet 28.Juli.2018 Som overskriften sier: ‘Båtbryter’ fjærer ikke lenger tilbake til midtposisjon. Litt klønete når en skal manøvrere.. Siden jeg aldri har likt denne patenten er jeg veldig klar for å nappe ut dette panelet og erstatte det med et sånn dobbelt joystickpanel fra Sidepower. Er dette plug & pray? Dvs identiske tilkoplinger og størrelse for innfelling? Hvem i Stavanger bør ha dette på lager? Fant ikke dobbelt panel på maritim.no men jeg er muligens dårlig til å lete.. Sitér dette innlegget Link to post
Gulborg Svart 28.Juli.2018 Del på Facebook Svart 28.Juli.2018 Hvist du kan vente en uke eller to så kan du få et likt et av meg. Vet ikke om det er i orden men fjærer er ihvertfall i orden. Er på ferie ennå så må komme hjem først serru. Mvh Tom Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 28.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2018 Det var et godt tilbud! Takker og bukker. Sender deg en PM Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 28.Juli.2018 Del på Facebook Svart 28.Juli.2018 (redigert) De har 5 stk av dobbelpinnen du etterlyste på Maritim i Stavanger: https://www.maritim.no/sidepower-joystick-dobbel#tabHeaderStock kk Redigert 28.Juli.2018 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
HansH Svart 28.Juli.2018 Del på Facebook Svart 28.Juli.2018 Hadde selv denne dobbeltpinne-varianten for noen år siden og var ekstremt godt fornøyd med den. Båt med single motor og strak aksling og omtrent umulig manøvrering uten sidepropeller i begge ender. Noen som har erfaring med denne kontra bryteren som @Fantino viser til over? Husker jeg syntes Sleipners single-bryter med båtfasong virket veldig kul da den kom og jeg hadde min dobbelpinne-joystick. Størrelsen på panelene er forøvrig identisk og de har sannsynligvis også identiske koblinger for "Plug & Play" sammen med øvrige Sleipner-produkter. Ser ut til at dobbelpinne-varianten faktisk er 350,- dyrere enn den med enkeltbryter i båtfasong (2.299,- vs 1.950,-). Sitér dette innlegget Link to post
ster Svart 28.Juli.2018 Del på Facebook Svart 28.Juli.2018 Samme fysisk størrelse på panelet, men utskjæringene er annerledes. 1 x 50 mm hull til det panelet du har og 2x 50 mm hull til panelet med dobbelpinne. Byttet for 10 dager siden. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 28.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2018 KongKing skrev for 2 timer siden: De har 5 stk av dobbelpinnen du etterlyste på Maritim i Stavanger: https://www.maritim.no/sidepower-joystick-dobbel#tabHeaderStock kk Etter en del kløning fant jeg også ut det ja ?? ster skrev 47 minutter siden: Samme fysisk størrelse på panelet, men utskjæringene er annerledes. 1 x 50 mm hull til det panelet du har og 2x 50 mm hull til panelet med dobbelpinne. Byttet for 10 dager siden. Ups. Da leste jeg for dårlig på Sidepower-sidene ?. Men jeg venter nok på tilbudet til Gulborg da - bedre deal enn det får jeg neppe ?? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 28.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2018 Hmm. Leste manualen en gang til. Om cut out er ulik for 8940 (2 pinner) og 8909C (‘båt’) er det i alle fall dårlig dokumentert i manualen! Slik jeg oppfatter malene på side 3 så gjelder den med 2 hull begge? Sitér dette innlegget Link to post
ster Svart 29.Juli.2018 Del på Facebook Svart 29.Juli.2018 Mulig det er likt på de som selges i dag. Den jeg byttet ut var 4 år gammel, og jeg måtte utvide utskjæringen fra et sentrert hull til 2 hull. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 29.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2018 (redigert) ster skrev for 4 timer siden: Mulig det er likt på de som selges i dag. Den jeg byttet ut var 4 år gammel, og jeg måtte utvide utskjæringen fra et sentrert hull til 2 hull. Er nok stor sjans for at jeg går på samme smellen da om jeg vil bytte. Antakelig ganske klønete å få til også siden radiene overlapper slik at en ikke får styrehull for hullsag? Venter nok på knalltilbudet fra Gulborg i første omgang da! Redigert 29.Juli.2018 av Fantino (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ster Svart 29.Juli.2018 Del på Facebook Svart 29.Juli.2018 Dårlig med styrehull ja, men brukte det første hullet som anlegg og boret med ca 45 grader begge veier. Alternativt bruker du stikksag. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.