Grand Banks jr
Jeg bruker Lowrance Elite serien. Elite 4 (kombi plotter/ lodd) har jeg i min fiskebåt. Har to ledninger som må skrus på bakfra, samt hurtigfeste. Nå i august har dette vært i båten i 3 år. Ligger ute året rundt. Tar med meg ekkoloddet hjem hver gang. Tar kort tid å demontere. Har to gummihetter som dras over pluggendene. Disse sitter fast i kabelen.
Har aldri opplevd dårlig kontakt. Nå ligger disse delvis beskyttet mot direkte regn under den skrå vindskjermen, men ikke mot skråregn, duskregn og sludd.
Min montasje er ikke pent gjort. Dette er en fiskebåt, og jeg benyttet et eksisterende hull og tettet med Biltema multibond eller noe slikt.
Det er mulig du kan benytte et par av de delbare dekksgjennomgangene Maritim har. Alternativt ville jeg ha laget gjennomgang og lagt over et blendelokk med kabelspor i. (Ha sika under selvfølgelig.)
Jeg er veldig fornøyd med Elite. Har 80/ 200/433 svingerne, og skulle jeg ønske meg noe annerledes så er det å ha 50/200/433 i stedet. Blir bedre på dypere vann, for å lese av bunnfisk på 50+ meter. Men 80/200 fungerer greit nok.
Kan også bytte til Aimar P66 svingeren for bedre avlesning av bunnfisk hvis jeg har forstått det riktig.
Valgte 4" pga budsjett. I dag hadde jeg valgt Elite TI.
Jeg skal aldri ha noe annet enn kombi plotter og ekkolodd. Utrolig kjekt å markere steder jeg har sett fisk, også når jeg ikke er på fisketur. Men regner med at du har dine egne meninger om dette, evt egen plotter.
Den nye Hook 2 serien virker dårligere spekket mtp saltvannsfisk enn Elite.
@abbor kan nok komme med mange flere konkrete innspill. Han tester mye forskjellig utstyr og har nok sett en del forskjellig monteringer.