Jump to content

Edit History

Vosso63

Vosso63

Grand Banks jr skrev On ‎29‎.‎07‎.‎2018 at 15.08:

… Jeg skal aldri ha noe annet enn kombi plotter og ekkolodd. Utrolig kjekt å markere steder jeg har sett fisk, også når jeg ikke er på fisketur. …

Det er kanskje ikke helt etter oppskrifta, men ettersom jeg er i noenlunde "samme båt" som Ingar, og noen av svarerne åpenbart er i samme situasjon, kaster jeg inn mine ønsker i samme tråd.

Jeg ønsker en kombiplotter som kan brukes på bronsesvingeren som jeg har under båten.

Da jeg kjøpte Vosso (båten) hadde eieren montert svinger som passa til Humminbird. Jeg har en gammel Fishfinder 525, men noen av kontaktene/pluggene er gått i stykker. Det går ledning opp fra svingeren. Om den kan brukes med de ledningene som stikker opp, eller repareres, veit jeg ikke, men håper det. Jeg ønsker altså en kombiplotter jeg kan bruke til navigasjon, altså med elektroniske kart, og med tilstrekkelig evne til å se bunnforhold og fisk. Den skal ikke være vanvittig dyr eller uhyggelig komplisert. Dessuten bruker jeg alltid kart utbretta i båten og saumfart i timesvis på spisestuebordet. Det elektroniske kartet er altså meint å sørge for detaljene, ikke oversikta. Jeg fylte nyss rundt år og noen i familien har lytta til meg da jeg sa at jeg har alt - utenom en kartplotter. De har samla seg om dette og sitter nå med kapitalen, men jeg har ikke lyst til å skvise dem fullstendig.

Spørsmål:

1. Må jeg bruke "Humminbird" på denne svingeren? I så fall: Er det noen som kan anbefale en kombiplotter?

2. Jeg trur det koster veldig mye for en ny bronsesvinger. Er det noen som veit noe om skifte av pluggene/kontaktene til den?

3. Ny svinger: Er en ny enklere svinger billigere og bedre i kombinasjon med ny kombi-greie, eller er den gamle bronsesvingeren best å bruke?

Vosso63

Vosso63

Grand Banks jr skrev On ‎29‎.‎07‎.‎2018 at 15.08:

… Jeg skal aldri ha noe annet enn kombi plotter og ekkolodd. Utrolig kjekt å markere steder jeg har sett fisk, også når jeg ikke er på fisketur. …

Det er kanskje ikke helt etter oppskrifta, men ettersom jeg er i noenlunde "samme båt" som Ingar, og noen av svarerne åpenbart er i samme situasjon, kaster jeg inn mine ønsker i samme tråd.

Jeg ønsker en kombiplotter som kan brukes på bronsesvingeren som jeg har under båten.

Da jeg kjøpte Vosso (båten) hadde eieren montert svinger som passa til Humminbird. Jeg har en gammel Fishfinder 525, men noen av kontaktene/pluggene er gått i stykker. Det går ledning opp fra svingeren. Om den kan brukes med de ledningene som stikker opp, eller repareres veit jeg ikke, men håper det. Jeg ønsker altså en kombiplotter jeg kan bruke til navigasjon, altså med elektroniske kart, og med tilstrekkelig evne til å se bunnforhold og fisk. Den skal ikke være vanvittig dyr eller uhyggelig komplisert. Dessuten bruker jeg alltid kart utbretta i båten og saumfart i timesvis på spisestuebordet. Det elektroniske kartet er altså meint å sørge for detaljene, ikke oversikta. Jeg fylte nyss rundt år og noen i familien har lytta til meg da jeg sa at jeg har alt - utenom en kartplotter. De har samla seg om dette og sitter nå med kapitalen, men jeg har ikke lyst til å skvise dem fullstendig.

Spørsmål:

1. Må jeg bruke "Humminbird" på denne svingeren? I så fall: Er det noen som kan anbefale en kombiplotter?

2. Jeg trur det koster veldig mye for en ny bronsesvinger. Er det noen som veit noe om skifte av pluggene/kontaktene til den?

3. Ny svinger: Er en ny enklere svinger billigere og bedre i kombinasjon med ny kombi-greie, eller er den gamle bronsesvingeren best å bruke?

• Create New...