stiankd Startet 29.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 29.Juli.2018 Jeg har en 10/15hk Mercury Viking som har begynt å gi meg litt hodebry. I det siste har den begynt å bli tungstartet og jeg har registrert våte plugger, og bensin som renner ut i det åpne kammeret der gasspjelet sitter. Pumper jeg på belgen på bensinslangen blir den ikke skikkelig hard, og det er tydelig at flottørnålen ikke klarer å stenge skikkelig av. Skrudde av forgasser i går, og åpnet opp flottørkammeret. Så at alt "så ok ut" og beveget seg fritt, men vet ikke hvordan jeg skal få sjekket at nålen og flottøren faktisk virker og stenger skikkelig. Da jeg skrudde sammen igjen fikk jeg pumpet belgen hard og motoren fungerte fint i tønne ca 5-6 runder med start og stopp. Deretter var det tilbake til det gamle med bensin som rant over når jeg pumpet. Jeg tenker å ta forgasseren av igjen, og tar gjerne i mot tips til hvordan justere/rense flottør og nål. Er det vanlig å måtte kjøpe noen nye deler (nål, flottør, pakninger etc.) i forbindelse med en slik jobb, eller er det stort sett å blåse rent og rense som er tingen? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.