Anterialis Startet 29.Juli.2018 Del på Facebook Startet 29.Juli.2018 Hei, er det noen som kjenner disse redningsvestene som kan si noe positivt og negativt om vestene? Jeg er på utkikk etter ny oppblåsbar redningsvest, hovedsakelig til bruk i seilbåt. Det er derfor ønskelig med en vest som sitter bra, ikke er i veien ved aktivitet (hal i å dra..) samtidig som den er lett (jeg vil helst ikke merke at den er på) og trygg om uhellet skulle være ute. Jeg har vært på XXL og sett på både Spinlock Deckvest lite plus og HH Sailsafe inflatable Inshore. Sistnevnte er jo en femhundrelapp billigere, og begge fikk skryt av forskjellige XXL-medarbeidere. Én medarbeider nevnte at Spinlock sin vest var mindre/lettere og derfor "trykket" mindre i nakken som jo er et poeng, men det skal sies at dette ble nevnt rett etter at de fant ut at de var tomme for HH-vesten... Er det noen meninger om disse vestene her på forumet? På forhånd takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 29.Juli.2018 Del på Facebook Svart 29.Juli.2018 Jeg kjøpte Spinlock 5D i våres. Den har lampe, og hette i tillegg til inshoremodellen. Likte skrittstroppløsningen, som kan settes opp for stropper rundt lårene ala klatresele, i stedet for to stropper mellom beina/ nøttene. Den bruker jeg på natta / offshore. Når jeg først faller i sjøen da, trenger jeg de finessene som finnes for å holde meg i live og bli funnet. På onsdagsregatta / inshore / dagslys bruker jeg klassisk seilervest / skumvest, evt seiler uten. Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 29.Juli.2018 Del på Facebook Svart 29.Juli.2018 Jeg har begge de to omtalte vestene. De sitter godt begge to, men jeg synes Spinlock har best passform. I tillegg har den en en ordning for å «holde orden» på resten av beltet når du har justert lengden. På den annen side har HH en ordning for oppbevaring av skrittstroppen når vesten ikke er i bruk. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Ove T Svart 29.Juli.2018 Del på Facebook Svart 29.Juli.2018 På vissa Spinnlockvästar har man bytt ut anslutningen från en stabil i mässing med gänger på utsidan och en rostfri mutter mot en ventil i plast med invändiga gängor och en plastskruv på 5/6 mm. På SXK försökte vi montera en säkring av gaspatronen som Baltic förordar och som finns på alla nya Balticvästar. Skruven och gängorna på Spinnlockvästen höll inte för föreskrivet moment 3 NM Hälsningar Ove Sitér dette innlegget Link to post
Anterialis Svart 30.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2018 Takk for gode svar!! Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 31.Juli.2018 Del på Facebook Svart 31.Juli.2018 Har ikke prøvd HH sin men har hatt Spinlock i 3 år nå og er meget fornøyd. Passform som gjør den til den mest smidige vesten jeg har hatt, to skrittstropper, webbing-kuttekniv, lys, spruthette, mm. gjør at den har alt. Vel verdt de ekstra kronene IMO. Mvh, Kristian Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 4.August Del på Facebook Svart 4.August Noen gode anbefalinger i 20024? Har fått et mikroskopisk hull i den ene HH-vesten, så da er det vel bare å kaste den... Brukes mest i kystnære strøk, men også Skagerak/Lista/Jæren.. Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 4.August Del på Facebook Svart 4.August Fortsatt spinlock IMO. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 5.August Del på Facebook Svart 5.August Enig med @Krimart. Spinlock er fremdeles preferert valg, i hvert fall om man ser bort ifra pris. De koster vel noe mer enn alternativene, gjør de ikke? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
fs Svart 5.August Del på Facebook Svart 5.August Og med krok for line, hvilket de fleste vester ikke har, hvilke alternativer anbefales da? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørkski Svart 5.August Del på Facebook Svart 5.August fs skrev 25 minutter siden: Og med krok for line, hvilket de fleste vester ikke har, hvilke alternativer anbefales da? Jeg har brukt Spinlock sine veste siden 2008, men kjøpe to av disse siste år https://seatronic.no/seago-3d-active-automatisk-oppblasbar-redningsvest-med-selefeste. Denne har også feste for livline. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 5.August Del på Facebook Svart 5.August fs skrev 27 minutter siden: med krok for line, Min Spinlock har en rød løftestropp om helekopteret kommer. Krok er vel ikke mye brukt. Sitér dette innlegget Link to post
fs Svart 5.August Del på Facebook Svart 5.August Feste for line var det jeg mente. Takk for svar så langt. De fleste vester som blir testet og eller referert mangler feste for line.. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 5.August Del på Facebook Svart 5.August Det er flere vester som har feste for line. Spinlock har det på noen modeller, og det samle har Baltic og HH på noen av sine, mener jeg. Jeg foretrekker vester med feste i webbing/stoff fremfor metall, for de bråker mindre når vesten er i bruk. Jeg føler jeg må være mer forsiktig med en vest med metallring på grunn av lyd og risikoen for merker i gelcoat eller annet. Risikoen er minimal, men den er følbar hos meg, i hvert fall. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Maika Svart 5.August Del på Facebook Svart 5.August Vi har brukt Crewsaver Ergofit med hammermekanisme i mange år. Koster endel, men føles solid og trygg. Sitér dette innlegget Link to post
Blouberg Svart 5.August Del på Facebook Svart 5.August Bruker spinnlock lite og 6D. Foretrekker 6d, men lite sitter også veldig godt.merker nesten ikke at den er på. Veldig fornøyd med spinnlock Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
alidal Svart 5.August Del på Facebook Svart 5.August Da ble det denne... Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 6.August Del på Facebook Svart 6.August Jeg ser det er kommet en Spinlock Lite Plus med feste for sikkerhetsline. Bare et par hundre kroner mer enn Spinlock Lite de fleste steder. (bortsett fra spesialtilbud som det over) https://www.happyyachting.no/spinlock-deckvest-lite-plus-yacht Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.