Mark1 Startet 29.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 29.Juli.2018 Jeg får beskjed via smart systemet på Optimax 115 om at det er en sensorfeil på vanntrykket. Måleren viser 0,00 . Motoren starter som normalt og kontrollstrålen fra motoren er utmerket. Hvis jeg kommer over et gitt turtall slår alarmen inn og gir beskjed om at den må ned på tunggangkjøring. Deretter kommer beskjed om feil på sensor. Er det noen som vet hvor den aktuelle sensoren ligger og hva den heter. Sitér dette innlegget Link to post
Svein34 Svart 2.August.2018 Link til dette innlegget Svart 2.August.2018 Jeg ble fortalt av merkeverksted at de er ganske følsome på sensorene disse optimaxene. Så jeg har ville hørt med verksted om hvor sensoren er å få gjort noe vedlikehold på den så kansje det gir seg. Sitér dette innlegget Link to post
Mark1 Svart 5.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2018 Feilen er løst, viste seg å være 2 delt. Alarmen som viste "pressure" var relatert til pop-off ventilen. Byttet denne og båten gikk som en kule uten noen alarm. At vanntrykket i smart systemet viste 0,00 viste seg å være en sensorfeil på vanntrykksensoren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.