Kenneth82 Startet 29.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 29.Juli.2018 Av alt båtrelatert utstyr, så var det TV’n sin tur til å klikke i helgen. Til lettmatrosen sin store sorg. TV’en er Finlux med integrert spiller bak. Har ikke modellnummer, men ikke alt for mange år. Var i båten når jeg kjøpte den - så har ikke historikken. Men: DVD’en løser ikke ut. Den leser platen men klarer ikke spille av noe. Har prøvd å vippe ut «låsen» som holder platen og dra platen ut med en pinsett (!), men sitter fast. Platen spinner som sagt rundt ved oppstart av tv’n. Noen løsninger? Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 29.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2018 Se om det ikke finnes et lite hull hvor du kan stikke inn en binders eller noe. Har ikke opplevd lignende med tv, men med cd spillere. Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Kenneth82 Svart 29.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2018 Har sett etter, tenkte samme tanke selv, men uten hell ... Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 29.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2018 Hadde samme problem med en TV jeg kjøpte for mange år siden. Platen skulle inn i en sprekk på siden av TV'n. Det viste seg at jeg hadde satt plata inn feile veien, altså mhp Label/mirror side. Leverte inn TV'en og fikk en ny. Leverte med plata inni da jeg ikke fikk den ut uten å demontere hele greia. TV'en var jo ny den gang så turte ikke å skru. Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Hakkannen Svart 29.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2018 (redigert) Har en slik Finlux selv. Hvis det er feil på DVD’en og TV’en da registrerer dette som at det ikke er noe plate i spilleren hender det at den blir sittende der. Gjelder også om plata har blitt stappet inn feil vei. Å få den ut mekanisk krever demontering, noe som gjerne ikke er det mest ønskelige. Løsningen for min del har vært å skru av TV’en og så trekke ut strømmen. Så koble til igjen og skru på igjen. I oppstartsfasen til TV’en, noe som tar noen sekunder (før den registrerer problemer med plata), går det an å trykke på bryteren for å løse ut plata. Det vil da først stå at det er DVD i spilleren, men trykker du kjapt igjen skiftes statusen til «open», altså at DVD’en mates ut. Dette trikset fungerer ikke når TV’en har fått startet opp skikkelig og så registrerer feil med DVD’en, så dette må altså utføres før TV’en får tenkt seg om (omstendelig forklaring, men håper du forstår). Har fungert hver gang slikt har skjedd hos meg. TV’en har spilt av alle DVD’ene mine minst en gang, så har vært en god TV for min del. Har 8 CD-mapper med 160 DVD’er i hver, så spilleren har altså tålt minimum 1300 filmer uten problemer, det blir en god del timer i løpet av de sju årene jeg har hatt Finluxen. Ikke så verst egentlig Redigert 29.Juli.2018 av Hakkannen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
moloko Svart 29.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2018 Tror @Hakkannen har løsningen her. Av med strømmen, vent litt, inn med strømmen, begynn å trykke på eject før den får summet seg... Dersom det ikke funker så er det ganske sikkert at det ER en manuell eject på det optiske drevet. Bare at det ikke nødvendingvis er laget hull til det i "skallet" til TVen. Har ikke sett på denne selv, men antar at det er en "clamshell" design på skallet, dvs at du kan fjerne et antall skruer fra baksiden og løfte det av. Antagelig når du selve drevet derfra. Eventuelt må du fjerne "forsiden" også, det vil da typisk være festet skruer fra godset til platen som holder selve kretskortet og displayet til plastikkramma foran. I alle tilfeller så er det 99% sikkert at selve det optiske drevet er en standardenhet som har en mekanisme for å åpnes mekanisk. Spørsmålet er bare hvor mye demontering som må til for å få tilgang... Hvis saken er mindre enn 5 år gammel så ville jeg forsøkt reklamasjon før jeg åpnet den og begynte å tukle... :) Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 30.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2018 Takk for godt tips @Hakkannen - det skal testes Demontering blir neste trinn @moloko, har dessverre ikke kvittering for TV'en (fulgte båten når jeg kjøpte den tidligere i år). Sitér dette innlegget Link to post
tekniker3 Svart 30.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2018 Mener jeg gjorde dette med en BINDERS jeg rettet ut. Du bare stikker den inn i et lite hull så sier det klikk og platen spretter ut. Hvis det ikke finnes et slikt hull så er det merkelig, da må du demontere maskineriet! Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 30.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2018 har finlux tv og og dvd fastner til og fra her og..må ta strømmen og så kommer den ut litt..ikke imponert av finlux kvaliten Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 30.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2018 Er et kinamerke som låner / lisensierer logoen. Ikke det samme finlux som du husker fra gammelt av ? #dessverre Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Kenneth82 Svart 1.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2018 @Hakkannen - det funka pigadø!! Dvd’en kom ut, og spilleren virker igjen (bare ikke på plata som var i, den kilte seg på nytt). Takk! En kald pils spanderes på en holme i Ryfylke Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 2.August.2018 Link til dette innlegget Svart 2.August.2018 Kjekt å høre at det fungerte på din TV også Mulig plata kan fungere igjen etter en liten vask på tvers av sporene/rillene, men dessverre er det enkelte DVD’er som bare ikke fungerer som de skal. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 2.August.2018 Link til dette innlegget Svart 2.August.2018 Denne må jeg legge inn i minneboken.. Har selv en Finnlux med dvd spiller ombord... aldri vært noe problem så langt, men kjekt å vite når det kanskje engang skjer... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.