Hakkannen
Har en slik Finlux selv. Hvis det er feil på DVD’en og TV’en da registrerer dette som at det ikke er noe plate i spilleren hender det at den blir sittende der. Gjelder også om plata har blitt stappet inn feil vei. Å få den ut mekanisk krever demontering, noe som gjerne ikke er det mest ønskelige. Løsningen for min del har vært å skru av TV’en og så trekke ut strømmen. Så koble til igjen og skru på igjen. I oppstartsfasen til TV’en, noe som tar noen sekunder (før den registrerer problemer med plata), går det an å trykke på bryteren for å løse ut plata. Det vil da først stå at det er DVD i spilleren, men trykker du kjapt igjen skiftes statusen til «open», altså at DVD’en mates ut. Dette trikset fungerer ikke når TV’en har fått startet opp skikkelig og så registrerer feil med DVD’en, så dette må altså utføres før TV’en får tenkt seg om (omstendelig forklaring, men håper du forstår). Har fungert hver gang slikt har skjedd hos meg.
TV’en har spilt av alle DVD’ene mine minst en gang, så har vært en god TV for min del. Har 8 CD-mapper med 160 DVD’er i hver, så spilleren har altså tålt minimum 1300 filmer uten problemer, det blir en god del timer i løpet av de sju årene jeg har hatt Finluxen. Ikke så verst egentlig