Svein34 Startet 30.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 30.Juli.2018 Noen med datakunskap som kunne forklart meg hvordan jeg kan oppdatere plotteren min så jeg kan bruke sjøkartbrikken min? Har en raymarine a50 som jeg har bestillt navionics small micro sd kort med adapter, det virker ikke når jeg setter det i plotteren, å jeg er blitt fortalt at de må en slags oppdatering til for at det skal virke. Den kan lastes ned gratis på nettsiden til raymarine, men vi har veldig lite peiling på slik, så det må vel "inn med teskje" hvis vi skal få det til. Blir glad for allt av tips Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 30.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2018 (redigert) Husker ikke alle detaljer og det er vel en forklaring på nett og i instruksjonsboka, men ut fra hukommelsen: Du må ha et tomt micro SD-kort og en mulighet til å lese til /fra SD-kortet. Husk at micri Sd gjerne kommer stikket inn i et vsnlig SD-kort. Noen har en SD slot på PCen, hvis ikke finnes det vel USB-SD adaptere. Så laster du ned og legger alle filene på SD-kortet som du så tar med til båten. Ta ut kart SD-kortet og sett inn oppdateingsbrikken og start opp. Og vent. Mulig d må svare på noe diverse, men når den er i gjennom oppdatering skru av, inn med kart-SD, og klar og kjøyr.. Redigert 30.Juli.2018 av Krimart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 30.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2018 Det ligger how-to på Raymarine på dette. Les den. http://www.raymarine.no/knowledgebase/index.cfm?view=3776 Sitér dette innlegget Link to post
Svein34 Svart 30.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2018 Takker for svar. Da får jeg prøve å se om jeg får til dette da, skal se om jeg finner kortleser for å koble brikke opp mot pc å se om det funker. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.