EirikFraNorge Startet 30.Juli.2018 Del på Facebook Startet 30.Juli.2018 (redigert) Hei, har tenkt å kjøpe min første båt til neste sommer og lurer på hva dere anbefaler. Har sett på litt forskjellige båter og iblant dem er pioner 14 active og pioner 15. Har også noen få kriterier til båten: Må kjøre fort Mulighet til vannleker som tube, vannski osv. 25hk+ styrekonsoll mulighet til å bade fra Har totalt et budsjett på 50 000 - 100 000. Vil helst ha båt som er 2017+ Takk på forhånd Redigert 30.Juli.2018 av EirikFraNorge Rettskriving (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
arosnes Svart 30.Juli.2018 Del på Facebook Svart 30.Juli.2018 I det budsjettet, kjøp en sånn og oppgrader motoren (om nødvendig) https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=125193452 Jeg har hatt en sånn, og den går som bare fy selv i tøff sjø. Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 30.Juli.2018 Del på Facebook Svart 30.Juli.2018 Noe sånt hadde vært veldig artig å ha som ungdomsbåt, ikke 2017+, men ville heller hatt en sånn enn en ny Pioner. Uttern og Ibiza kan du også se på, men de er i den øvrige delen av ditt budsjett. Quicksilveren finnes i flere størrelser og prisklasser, men jeg tok bare denne til eksempel. Søk på finn, quicksilver, pris lav høy, og du finner sikkert flere. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
EirikFraNorge Svart 30.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2018 Har hørt at båter som er over 10 år er gamle båter stemmer dette? I tillegg fant jeg dene båten her og lurer på hvor stor motor jeg kan ha på https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=122178529 Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 30.Juli.2018 Del på Facebook Svart 30.Juli.2018 10år gammal båt er såvidt innkjørt Med det budsjettet så hadde jeg havna opp med noe som denne, med 135hk så er den lettkjørt og fin for en nybegynner https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=124908121 Sitér dette innlegget Link to post
Wilding Svart 30.Juli.2018 Del på Facebook Svart 30.Juli.2018 Jeg kan absolutt anbefale Pioner 14 Active, men den fortjener større motor enn 9,9 som jeg hadde. 20 hk bør være passe. Regner med at du er over 16 år? For motor over 25 hester må du også ha båtførerbevis. Viktig å holde seg til regelverket Sitér dette innlegget Link to post
EirikFraNorge Svart 30.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2018 skal kjøre med onkelen min som har båtfører lappen og får den uansett til neste år Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 31.Juli.2018 Del på Facebook Svart 31.Juli.2018 EirikFraNorge skrev for 17 timer siden: Har også noen få kriterier til båten: Må kjøre fort hvor fort? høres ut som at du blir 16 til neste år? En ting å tenke på er drivstofføkonomi, kjedelig med en båt som går godt men du ikke har råd til å bruke så mye som du vil. EirikFraNorge skrev for 13 timer siden: Har hørt at båter som er over 10 år er gamle båter stemmer dette? på ingen måte, så sant de har fått et minimum av stell. Ville heller ha sett etter eldre båt + nyere motor. Pumaen mener jeg er godkjent for 50hk. en båt som funker til vannsport er GH14. Vi hadde 40 hk på vår og den dro opp 2 på vannski uten trøbbel. Mer vanlig med 30hk på disse og da burde den dra 1 persom uten trøbbel. GH15 vil sikkert også funke bra , feks https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=119270598 Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
EirikFraNorge Svart 31.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Juli.2018 ivar skrev 55 minutter siden: hvor fort? høres ut som at du blir 16 til neste år? En ting å tenke på er drivstofføkonomi, kjedelig med en båt som går godt men du ikke har råd til å bruke så mye som du vil. på ingen måte, så sant de har fått et minimum av stell. Ville heller ha sett etter eldre båt + nyere motor. Pumaen mener jeg er godkjent for 50hk. en båt som funker til vannsport er GH14. Vi hadde 40 hk på vår og den dro opp 2 på vannski uten trøbbel. Mer vanlig med 30hk på disse og da burde den dra 1 persom uten trøbbel. GH15 vil sikkert også funke bra , feks https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=119270598 Blir 16 til neste år og skal få båtfører lappen i bursdags gave. Bensin tror ikke blir noe problem når jeg ikke kommer til å kjøre mer en i helgene og i feriene Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 31.Juli.2018 Del på Facebook Svart 31.Juli.2018 Ikke ta dette personlig eller noe, du trenger ikke å svare heller, men hvordan kan en 16 åring ha et båtbudsjett på kr 100000? Kan forstå at du har hatt sommerjobb og jobbet for pengene, men jeg ville sett på båter i den nedre delen av budsjettet ditt. Pengene kan komme godt med senere i livet, og jeg ville anbefalt å starte i det små og heller oppgradere når man har fått smaken på båtlivet og bestått båtførerprøven. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
EirikFraNorge Svart 31.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Juli.2018 Vi er 3 stykker som skal spleise Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 31.Juli.2018 Del på Facebook Svart 31.Juli.2018 Forstår , da hadde det jo vært kjekt å ha en litt større båt alle kan dra på tur med sammen. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
EirikFraNorge Svart 31.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Juli.2018 jepp Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 31.Juli.2018 Del på Facebook Svart 31.Juli.2018 (redigert) Hei Det er noko som heiter å dra på båtur med sine gamle venner, og koma tilbake med nye uvenner. Det er mange vennskap som har gått heden i båtsameiger. Eit venmeint råd. Lag ein skriftleg avtale før de kjøper båt saman. Avtalen bør omhandla kjøpet av båten (opprettinga av sameiget), bruken, utgiftsfordeling, og avslutning av sameiget. Lykke til. Ask Redigert 31.Juli.2018 av Ask (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
EirikFraNorge Svart 31.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Juli.2018 Ask skrev 18 minutter siden: Hei Det er noko som heiter å dra på båtur med sine gamle venner, og koma tilbake med nye uvenner. Det er mange vennskap som har gått heden i båtsameiger. Eit venmeint råd. Lag ein skriftleg avtale før de kjøper båt saman. Avtalen bør omhandla kjøpet av båten (opprettinga av sameiget), bruken, utgiftsfordeling, og avslutning av sameiget. Lykke til. Ask Det er ikke snakk om venner men familie Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 31.Juli.2018 Del på Facebook Svart 31.Juli.2018 EirikFraNorge skrev 43 minutter siden: Det er ikke snakk om venner men familie Det gjer det enda meir viktig å unngå uvennskap. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.