Jump to content

Edit History

Bitteliten

Bitteliten

Tenker man må vurdere sannsynlighet for uhell og konsekvens av uhell.

Alle som har sett et HMS system vet dette.

Ikke så stor sannsynlighet - men barn under båten og i propellen er i min verden veldig stor konsekvens. Derfor tar man ikke den risikoen. På motorbåter først og fremst.

Jeg har lagd det jeg kaller et "drømmesete" på båten vår. Her sitter man mellom to forstag. Man lener seg på kutterstaget. Sitter godt inni båten. Dingler ikke med beina. Brukes når det er flatt vann og når vi går i lav fart. Fortsatt risiko - men de som er ombord er ikke småbarn :smiley:. Og den som klarer å tre kroppen sin sideveis gjennom pulpitten er slankere enn slankest :wink: Båten veier 14 tonn, går ca 7 knop. 

2A782E84-A0A4-4D10-9008-A77CE9082282.jpeg.5aef561ed9e12b922bbb4dd39d5d5995.jpeg

Bitteliten

Bitteliten

Ikke så stor sannsynlighet - men barn under båten og i propellen er i min verden veldig stor konsekvens. Derfor tar man ikke den risikoen. På motorbåter først og fremst.

Jeg har lagd det jeg kaller et "drømmesete" på båten vår. Her sitter man mellom to forstag. Man lener seg på kutterstaget. Sitter godt inni båten.. Brukes når det er flatt vann og når vi går i lav fart. Fortsatt risiko - men de som er ombord er ikke småbarn :smiley:. Og den som klarer å tre kroppen sin sidevei gjennom pulpitten er slankere enn slankest :wink: Båten veier 14 tonn, går ca 7 knop. 

Bitteliten

Bitteliten

Jeg har lagd det jeg kaller et "drømmesete" på båten vår. Her sitter man mellom to forstag. Man lener seg på kutterstaget. Sitter godt inni båten.. Brukes når det er flatt vann og når vi går i lav fart. Fortsatt risiko - men de som er ombord er ikke småbarn :smiley:. Båten veier 14 tonn, går ca 7 knop. 

Bitteliten

Bitteliten

Jeg har lagd det jeg kaller et "drømmesete" på båten vår. Her sitter man mellom to forstag. Man lener seg på kutterstaget. Sitter godt inni båten.. Brukes når det er flatt vann og når vi går i lav fart. Fortsatt risiko - men de som er ombord er ikke småbarn :smiley:

Bitteliten

Bitteliten

Ikke så stor sannsynlighet - men barn under båten og i propellen er i min verden veldig stor konsekvens. Derfor tar man ikke den risikoen 

• Create New...