Jump to content

Edit History

Thomas1234

Thomas1234

Nå har jeg begynt å skru, og det ene problemet har dessverre ført til det andre. Det kan virke som om gjengene på innspruteren ikke lenger fungerer som de skal. Etter å ha åpnet kåpen på toppen for å «kikke litt rundt» (jeg kan svært lite om motor) så skulle jeg skru alt sammen igjen. Når jeg så startet motoren spruter det diesel ut ved retur-røret på innsprøyteren. Jeg klarer altså ikke å feste lufteskruen som den skal i mellom returmøtet og innspruteren, så nå må jeg løse dette problemet før jeg i det hele tatt er «tilbake til start». 

 

Gjengene kan kanskje fikses på et verksted, ellers så vil en ny innspruter koste rundt 2700kr hvis det i det hele tatt er mulig å oppdrive...?

 

Når jeg i tillegg vet at jeg trenger ny dynamo, og fortsatt har det opprinnelige problemet med røyken, som mest sannsynlig er toppakningen, lurer jeg på om det er like greit å gå til innkjøp av en Tohatsu 6hk Sail Pro påhengsmotor.

 

Båten er 26 fot og veier 2,5 tonn.

 

Noen innspill?

Thomas1234

Thomas1234

Nå har jeg begynt å skru, og det ene problemet har dessverre ført til det andre. Det kan virke som om gjengene på innspruteren ikke lenger fungerer som de skal. Etter å ha åpnet kåpen på toppen for å «kikke litt rundt» (jeg kan svært lite om motor) så skulle jeg skru alt sammen igjen. Når jeg så startet motoren spruter det diesel ut ved retur-røret på innsprøyteren. Jeg klarer altså ikke å feste lufteskruen som den skal i mellom returmøtet og innspruteren, så nå må jeg løse dette problemet før jeg i det hele tatt er «tilbake til start». 

 

Gjengene kan kanskje fikses på et verksted, ellers så vil en ny innspruter koste rundt 2700kr hvis det i det hele tatt er mulig å oppdrive...?

 

Når jeg i tillegg vet at jeg trenger ny dynamo, og fortsatt har det opprinnelige problemet med røyken, som mest sannsynlig er toppakningen, lurer jeg på om det er like greit å gå til innkjøp av en Tohatsu 6hk Sail Pro. 

 

Båten er 26 fot og veier 2,5 tonn.

 

Noen innspill?

Thomas1234

Thomas1234

Nå har jeg begynt å skru, og det ene problemet har dessverre ført til det andre. Det kan virke som om gjengene på innspruteren ikke lenger fungerer som de skal. Etter å ha åpnet kåpen på toppen for å «kikke litt rundt» (jeg kan svært lite om motor) så skulle jeg skru alt sammen igjen. Når jeg så startet motoren spruter det diesel ut ved retur-røret på innsprøyteren. Jeg klarer altså ikke å feste luftesprøyten som den skal, så nå må jeg løse dette problemet før jeg i det hele tatt er «tilbake til start». 

 

Gjengene kan kanskje fikses på et verksted, ellers så vil en ny innspruter koste rundt 2700kr hvis det i det hele tatt er mulig å oppdrive...?

 

Når jeg i tillegg vet at jeg trenger ny dynamo, og fortsatt har det opprinnelige problemet med røyken, som mest sannsynlig er toppakningen, lurer jeg på om det er like greit å gå til innkjøp av en Tohatsu 6hk Sail Pro. 

 

Båten er 26 fot og veier 2,5 tonn.

 

Noen innspill?



×
×
  • Create New...