Jump to content

Edit History

Hakkannen

Hakkannen

ko-stens skrev for 7 timer siden:

Skru fast motoren tror jeg at jeg står over. Tar ingen sjanser og tar heller av motoren og setter den på bukk i garasjen, som alltid er låst. Motoren blir også låst fast inni der. Det er ikke akkurat fæle hull som skal til for å feste motoren, for øvrig.

20180801_014047.jpg

Ut fra dette bildet kan det se ut som skrutvingene på motoren bare går litt over halveis inn på det originale akterspeilet. Skal aluplata skrus fast i akterspeilet? Hvis ikke tenker jeg også som Grønngylt; skru fast motoren. Når du gir gass presses propellen framover. Da oppstår det store vridningskrefter på motorfestet. Se for deg at motoren vris bakover og kreftene som kommer på tvingene. Er derfor redd for at du får en lite hyggelig overraskelse når så lite som litt over halve anlegget på tvingene er inne på selve akterspeilet. To gjennomgående bolter i selve motorfestet hadde hindret at motoren glir opp og mister taket. Boltene kan forsåvidt skrus fast med vingemutter om så var, hvis du tenker ta av motoren ofte. Hovedpoenget er å ha noe som hindrer motoren i å gli lengre opp under belastning. 

Hakkannen

Hakkannen

ko-stens skrev for 7 timer siden:

Skru fast motoren tror jeg at jeg står over. Tar ingen sjanser og tar heller av motoren og setter den på bukk i garasjen, som alltid er låst. Motoren blir også låst fast inni der. Det er ikke akkurat fæle hull som skal til for å feste motoren, for øvrig.

20180801_014047.jpg

Ut fra dette bildet kan det se ut som skrutvingene på motoren bare går litt over halveis inn på det originale akterspeilet. Skal aluplata skrus fast i akterspeilet? Hvis ikke tenker jeg også som Grønngylt; skru fast motoren. Når du gir gass presses propellen framover. Da oppstår det store vridningskrefter på motorfestet, se for de at motoren vris bakover. Er derfor redd for at du får en lite hyggelig overraskelse når så lite som litt over halve anlegget på tvingene er inne på selve akterspeilet. To gjennomgående bolter i selve motorfestet hadde hindret at motoren glir opp og mister taket. Boltene kan forsåvidt skrus fast med vingemutter om så var, hvis du tenker ta av motoren ofte. Hovedpoenget er å ha noe som hindrer motoren i å gli lengre opp under belastning. 

• Create New...