jørn Startet 31.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 31.Juli.2018 Jeg har Bosvik stevnebeslag, med to settskruer. Fra før er det cutlesslager i messing. Ser de flest båtutstyrsbutikker selger i nylon og ikke messing. Kan man velge hva man benytter? Til min 35mm aksling er både messing og nylon samme dimensjon (Ø=50mm L =140mm). Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 31.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2018 Det bør gå om hverandre så lenge innerdelen er gummi. Tipper messing er på vei ut(?). På tresnekka har jeg byttet fra messing til nylon, faktisk uten å tenke over det. Ingen problemer . . . Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Ingar Svart 31.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2018 Og om du har god klaring mellom propell og stevbeslaget: Når du monterer det nye, la det stikke et par centimeter ut, lettere å demontere neste gang siden man da får tak i det med rørtang. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 31.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2018 Takker, da ser det ut som jeg like godt kan gå for nylon. Ingar skrev 1 minutt siden: Og om du har god klaring mellom propell og stevbeslaget: Når du monterer det nye, la det stikke et par centimeter ut, lettere å demontere neste gang siden man da får tak i det med rørtang. Ja, godt tips. Det stikker ut 2,5 cm fra før av, så var litt enklere å bytte. Jeg borret to hul, stakk en skrutrekker gjennom som jeg festet en jekkestropp til, da jekket jeg den fint ut, men måtte unasett skjære den i to. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 31.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2018 Fordel med messing når du skal montere nytt da du kan ha det i frysa/kjøleboks og stappe det i hylserøret mens det er kaldt så sitter det som skutt fast når det tempereres. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.