Jump to content

Edit History

Lingefan

Lingefan

nomen skrev 37 minutter siden:

Problemet er at en dyktig mekaniker får ha 250 kr + i timen i andre bransjer,skal han ha servicebil,koster den bortimot en million.

 

Et båtverksted trenger slike folk noen få hektiske måneder på sommeren. Resten av året er det stort sett vinterkonservering og polering, det kan "hvilken som helst' urføre. Dessuten blir servicebilen stående,det blir dyrt.

 

Hvem her er villig til å betale 1500 kr for service og konservering av påhengeren?

 

Det er nemlig hva det koster å få en "top notch" mekaniker med servicebil i andre bransjer.

 

 

 

Man må være villig til å betale litt.

 

Men et skikkelig båtverksted med merkekonsesjoner driver gjerne med opplag, pleie og utstyrssalg/montering også. Enkelte driver med båtsalg også.

Det er organisering av bedriften og sørge for faste kunder og en relativt grei styring av kundeforholdene med forslag til når ting bør tas slik at ting er litt mer forutsigbart for både bedriften og kundene.

Noen bedrifter får dette helt fint til og det er der det er folk som forstår seg på service og sunn fornuft. 

 

Vi betaler faktisk 18.000-23.000kr i året i varm innelagringspakke hyttebåten Ibiza 20 Touring med outboard. Vi kjøpte den ny der som hyttebåt i Kragerø. Da kan man bare legge igjen båten til de og de leverer ut båten dit vi skal ha den om våren. Da har den ligget varmt og tørt, den er polert, fått service, stoffing, teakdekk og teak inne er som nytt hver vår, osv... den båten har aldri hatt noe tull eller problemer selv etter 10 år og 650-700 timer. I sommer måtte vi for første gang bruke servicen i juli da kjøleboksen sluttet å virke. De så på det samme dag vi ringte selv om de hadde mye å gjøre og fant feilen. De kan gjøre feil de også. En vår leverte de båten utenfor hos seg helt uten olje på motoren......! Det gikk heldigvis bra da det pep utrolig mye i det den ble startet. Stoppet motoren med en gang og de kom direkte bort og fyllte på olje. De hadde glemt å fylle på olje ved oljeskift-.... Og tviler på at de gjør slike feil igjen. Kjenner en til som opplevde det et annet kjent sted i Kragerø, men han rakk å dra båten opp i plan før den skar seg. Han fikk ny motor. Så lenge verkstedet retter opp sine feil, selv om de skulle være grove, så er det jo nesten ok. Det er menneskelig å feile. 

 

Har tilsvarende opplagspakke på 42 foteren også. Da litt utenfor Oslo der de er best på Windy. Det koster jo atskillig mer penger enn 20-foteren naturligvis med sine to motorer, teak overalt, generator og jolle osv, men det er utrolig komfortabelt. Man kan bare peke og betale, og de er utrolig hyggelige. De fikser selv detaljer og skranglelyder. Er som himmelen i forhold til annet vi har opplevd. Og båtene er fra 2007 (Windy) og 2008 (Ibiza), men kunne like gjerne vært 1-2-3 år gamle. De ser så nye og strøkne ut til enhver tid at det er verdt det. Når båten en gang skal selges er det en merkevare for den og kjøperen vet man får en førsteklasses vedlikeholdt båt.

 

Har hatt nok sommere der vi kjøpte dårlig vedlikeholdt båt og vi ikke hadde et kundeforhold med et fast opplag, ble slengt rundt omkring og ingen tok tlf i juli. Flere av de tok ikke særlig godt vare på båten mens den lå inne og noen gjorde grove feil. Slik ville ikke jeg ha det neste gang. 

Lingefan

Lingefan

nomen skrev 35 minutter siden:

Problemet er at en dyktig mekaniker får ha 250 kr + i timen i andre bransjer,skal han ha servicebil,koster den bortimot en million.

 

Et båtverksted trenger slike folk noen få hektiske måneder på sommeren. Resten av året er det stort sett vinterkonservering og polering, det kan "hvilken som helst' urføre. Dessuten blir servicebilen stående,det blir dyrt.

 

Hvem her er villig til å betale 1500 kr for service og konservering av påhengeren?

 

Det er nemlig hva det koster å få en "top notch" mekaniker med servicebil i andre bransjer.

 

 

 

Man må være villig til å betale litt.

 

Men et skikkelig båtverksted med merkekonsesjoner driver gjerne med opplag, pleie og utstyrssalg/montering også. Enkelte driver med båtsalg også.

Det er organisering av bedriften og sørge for faste kunder og en relativt grei styring av kundeforholdene med forslag til når ting bør tas slik at ting er litt mer forutsigbart for både bedriften og kundene.

Noen bedrifter får dette helt fint til og det er der det er folk som forstår seg på service og sunn fornuft. 

 

Vi betaler faktisk 18.000-23.000kr i året i varm innelagringspakke hyttebåten Ibiza 20 Touring med outboard. Vi kjøpte den ny der som hyttebåt i Kragerø. Da kan man bare legge igjen båten til de og de leverer ut båten dit vi skal ha den om våren. Da har den ligget varmt og tørt, den er polert, fått service, stoffing, teakdekk og teak inne er som nytt hver vår, osv... den båten har aldri hatt noe tull eller problemer selv etter 10 år og 650-700 timer. I sommer måtte vi for første gang bruke servicen i juli da kjøleboksen sluttet å virke. De så på det samme dag vi ringte selv om de hadde mye å gjøre og fant feilen. De kan gjøre feil de også. En vår leverte de båten utenfor hos seg helt uten olje på motoren......! Det gikk heldigvis bra da det pep utrolig mye i det den ble startet. Stoppet motoren med en gang og de kom direkte bort og fyllte på olje. De hadde glemt å fylle på olje ved oljeskift-.... Og tviler på at de gjør slike feil igjen. Kjenner en til som opplevde det et annet kjent sted i Kragerø, men han rakk å dra båten opp i plan før den skar seg. Han fikk ny motor. Så lenge verkstedet retter opp sine feil, selv om de skulle være grove, så er det jo nesten ok. Det er menneskelig å feile.

 

Har tilsvarende opplagspakke på 42 foteren også. Det koster jo atskillig mer penger enn 20-foteren naturligvis med sine to motorer, teak overalt, generator og jolle osv, men det er utrolig komfortabelt. Man kan bare peke og betale, og de er utrolig hyggelige. Er som himmelen i forhold til annet vi har opplevd. Og båtene er fra 2007 (Windy) og 2008 (Ibiza), men kunne like gjerne vært 1-2-3 år gamle. De ser så nye og strøkne ut til enhver tid at det er verdt det. Når båten en gang skal selges er det en merkevare for den og kjøperen vet man får en førsteklasses vedlikeholdt båt.

 

Har hatt nok sommere der vi kjøpte dårlig vedlikeholdt båt og vi ikke hadde et kundeforhold med et fast opplag, ble slengt rundt omkring og ingen tok tlf i juli. Flere av de tok ikke særlig godt vare på båten mens den lå inne og noen gjorde grove feil. Slik ville ikke jeg ha det neste gang. 

Lingefan

Lingefan

nomen skrev 8 minutter siden:

Problemet er at en dyktig mekaniker får ha 250 kr + i timen i andre bransjer,skal han ha servicebil,koster den bortimot en million.

 

Et båtverksted trenger slike folk noen få hektiske måneder på sommeren. Resten av året er det stort sett vinterkonservering og polering, det kan "hvilken som helst' urføre. Dessuten blir servicebilen stående,det blir dyrt.

 

Hvem her er villig til å betale 1500 kr for service og konservering av påhengeren?

 

Det er nemlig hva det koster å få en "top notch" mekaniker med servicebil i andre bransjer.

 

 

 

Man må være villig til å betale litt.

 

Men et skikkelig båtverksted med merkekonsesjoner driver gjerne med opplag, pleie og utstyrssalg/montering også. Enkelte driver med båtsalg også.

Det er organisering av bedriften og sørge for faste kunder og en relativt grei styring av kundeforholdene med forslag til når ting bør tas slik at ting er litt mer forutsigbart for både bedriften og kundene.

Noen bedrifter får dette helt fint til og det er der det er folk som forstår seg på service og sunn fornuft. 

 

Vi betaler faktisk 18.000-23.000kr i året i varm innelagringspakke hyttebåten Ibiza 20 Touring med outboard. Vi kjøpte den ny der som hyttebåt i Kragerø. Da kan man bare legge igjen båten til de og de leverer ut båten dit vi skal ha den om våren. Da har den ligget varmt og tørt, den er polert, fått service, stoffing, teakdekk og teak inne er som nytt hver vår, osv... den båten har aldri hatt noe tull eller problemer selv etter 10 år og 650-700 timer. I sommer måtte vi for første gang bruke servicen i juli da kjøleboksen sluttet å virke. De så på det samme dag vi ringte selv om de hadde mye å gjøre og fant feilen. De kan gjøre feil de også. En vår leverte de båten utenfor hos seg helt uten olje på motoren......! Det gikk heldigvis bra da det pep utrolig mye i det den ble startet. Stoppet motoren med en gang og de kom direkte bort og fyllte på olje. De hadde glemt å fylle på olje ved oljeskift-.... Og tviler på at de gjør slike feil igjen. Kjenner en til som opplevde det et annet kjent sted i Kragerø, men han rakk å dra båten opp i plan før den skar seg. Han fikk ny motor. Så lenge verkstedet retter opp sine feil, selv om de skulle være grove, så er det jo nesten ok. Det er menneskelig å feile.

 

Har tilsvarende opplagspakke på 42 foteren også. Det koster jo en del mer penger med to motorer, teak overalt, generator og jole osv, men det er utrolig komfortabelt. Og båtene er fra 2007 og 2008, mem kunne like gjerne væet 1-2 år gamle. De ser så nye og strøkne ut til enhver tid at det er verdt det. Når båten en gang skal selges er det en merkevare for den og kjøperen vet man får en førsteklasses vedlikeholdt båt.

 

Har hatt nok sommere der vi kjøpte dårlig vedlikeholdt båt og vi ikke hadde et kundeforhold med et fast opplag, ble slengt rundt omkring og ingen tok tlf i juli. Flere av de tok ikke særlig godt vare på båten mens den lå inne og noen gjorde grove feil. Slik ville ikke jeg ha det neste gang. 



×
×
  • Create New...