Jump to content

Edit History

Lingefan

Lingefan

Okkaby skrev 1 time siden:

Har du råd å han en windy 42 samt en daycruiser I tillegg. Ja da har du sikkert også råd å betale de 20000 i året. 

Men har du en gammel Nidelv 24 fra 1977. Ja da er 20000kr i året jævla mye.

Så viktig å se litt på forskjellige situasjoner her.

Hva slags båt man har råd til eller ikke har ingen betydning så lenge man tar tilstekkelig vare på tingene sine og ikke kjøper over evne. Det viktigste er å trives med båten sin og samtidig behandle tingene sine bra om du velger å gjøre det selv eller setter det bort til andre.

Kan forstå at det er kjedelig/dyrt å bruke 20.000 pr år på en båt til 100.000. Likevel er jobben og kvaliteten på jobben den samme, uansett hva slags båt man gjør det på. Det er like flott i mine øyne å ha en strøken Nidelv 24 som en Princess 65. Eieren av Nidelv 24 koser seg sannsynligvis like mye som eieren i Princess 65 så lenge man er fornøyd med båten sin og den passer eierens bruk. 

Så faktisk en Princess V65 som var mye rundt omkring på sørlandet i sommer. Den hadde masse stygge flekker og var skitten. Så ikke pent holdt ut. De koste seg sikkert likevel, men kjedelig å se en båt som ikke er vasket eller pen, spesielt når den er såpass dyr. Den var like stygg i finishen da jeg så den 3 uker senere. 

Men temaet i tråden her handlet vel om det å få hjelp når man trenger det midt i juli. Man kan ikke både ha billig båthold og bli prioritert først i køen, slik er det rett og slett bare.

Og man gidder jo ikke betale i dyre dommer for slik prioritet på en Scand 20 snekke (som vi forresten hadde på hytta før i tiden). Har kjørt mye snekke og fjernet dieseldyr fra dieselfiltre og alt mulig... lagret ute med slitsomt båtkrybbeutstyr og dill-dall. Tenkte med meg selv at sånn vil ikke jeg ha det når jeg blir eldre, så jeg innrettet meg rett og slett deretter. Så jeg har jobbet hardt for å få til den situasjonen jeg ønsker meg, helt på egenhånd. Derfor vet jeg hvor viktig det er å støtte opp til de som yter maks service. Jeg yter nemlig maks service og kvalitet i mitt yrke også. Og har mål om å være helt i toppen. Derfor vet jeg å ta vare på god service.

I sommer i juli måtte jeg bytte propell. Det fikset de dagen etter den gikk i stykker. I tillegg til å betale regningen gav jeg selvsagt helt uoppfordret en ferdigkjølt flaske med godt innhold som takk for flott og rask juli-hjelp. Det er jo ikke en selvfølge å stå på jobb for meg og andre kunder midt i 34 graders juli og fikse det så kjapt. Dette har jo vært den beste båtsommeren noensinne.

Lingefan

Lingefan

Okkaby skrev 18 minutter siden:

Har du råd å han en windy 42 samt en daycruiser I tillegg. Ja da har du sikkert også råd å betale de 20000 i året. 

Hva slags båt man har råd til eller ikke har ingen betydning så lenge man tar tilstekkelig vare på tingene sine og ikke kjøper over evne. Det viktigste er å trives med båten sin og samtidig behandle tingene sine bra om du velger å gjøre det selv eller setter det bort til andre.

Kan forstå at det er kjedelig/dyrt å bruke 20.000 pr år på en båt til 100.000. Likevel er jobben og kvaliteten på jobben den samme, uansett hva slags båt man gjør det på. Det er like flott i mine øyne å ha en strøken Nidelv 24 som en Princess 65. Eieren av Nidelv 24 koser seg sannsynligvis like mye som eieren i Princess 65 så lenge man er fornøyd med båten sin og den passer eierens bruk. 

Så faktisk en Princess V65 som var mye rundt omkring på sørlandet i sommer. Den hadde masse stygge flekker og var skitten. Så ikke pent holdt ut. De koste seg sikkert likevel, men kjedelig å se en båt som ikke er vasket eller pen, spesielt når den er såpass dyr. Den var like stygg i finishen da jeg så den 3 uker senere. 

Men temaet i tråden her handlet vel om det å få hjelp når man trenger det midt i juli. Man kan ikke både ha billig båthold og bli prioritert først i køen, slik er det rett og slett bare.

Og man gidder jo ikke betale i dyre do,mer for slik prioritet på en Scand 20 snekke (som vi forresten hadde på hytta før i tiden). Har kjørt mye snekke og fjernet dieseldyr fra dieselfiltre og alt mulig... lagret ute med slitsomt båtkrybbeutstyr og dill-dall. Tenkte med meg selv at sånn vil ikke jeg ha det når jeg blir eldre, så jeg innrettet meg rett og slett deretter. Så jeg har jobbet hardt for å få til den situasjonen jeg ønsker meg, helt på egenhånd. Derfor vet jeg hvor viktig det er å støtte opp til de som yter maks service. Jeg yter nemlig maks service og kvalitet i mitt yrke også. Og har mål om å være helt i toppen. Derfor vet jeg å ta vare på god service.

I sommer i juli måtte jeg bytte propell. Det fikset de dagen etter den gikk i stykker. I tillegg til å betale regningen gav jeg selvsagt helt uoppfordret en ferdigkjølt flaske med godt innhold som takk for flott og rask juli-hjelp. Det er jo ikke en selvfølge å stå på jobb for meg og andre kunder midt i 34 graders juli og fikse det så kjapt. Dette har jo vært den beste båtsommeren noensinne.

Lingefan

Lingefan

Okkaby skrev 6 minutter siden:

Å ha råd til eller ikke har ingen betydning så lenge man tar tilstekkelig vare på tingene sine og ikke kjøper over evne. Det viktigste er å behandle tingene sine bra om du velger å gjøre det selv eller setter det bort til andre.

Og man gidder jo ikke betale i dyre do,mer for slik prioritet på en Scand 20 snekke (som vi forresten hadde på hytta før i tiden). Har kjørt mye snekke og fjernet dieseldyr fra dieselfiltre og alt mulig... lagret ute med slitsomt båtkrybbeutstyr og dill-dall. Tenkte med meg selv at sånn vil ikke jeg ha det når jeg blir eldre, så jeg innrettet meg rett og slett deretter.

• Create New...