Martin46 Startet 1.August.2018 Link til dette innlegget Startet 1.August.2018 (redigert) Sikkert mange tråder på dette.. Jeg ønsker å kjøpe en cabincruiser på 23-26 fot med diesel til maks 350-400.000,-. Må være bakvegg. Båten blir brukt hele året, for det meste til dagsturer, men enkelte overnattinger blir det nok også. Ser litt på hva markedet har, ikke flust av disse. Har peilet meg ut noen alternativer; - Finnmaster 6800 WA Volvopenta D3 - Finnmaster 7050 Sportsfamily med KAD 32 - Skibsplast 730HT 2.8 Mercruicer - Uttern C68 2,8 mercruiser Noen som har erfaring med disse båtene/motorene? Eventuelt hva ville dere valgt? Noen andre som kan være interessante i denne kategorien? Takk for alle tips :-) Redigert 1.August.2018 av Martin46 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 1.August.2018 Link til dette innlegget Svart 1.August.2018 Sitér dette innlegget Link to post
thomson Svart 1.August.2018 Link til dette innlegget Svart 1.August.2018 Har testet Finnmaster 6800WA ved en anledning! Kjempe båt som har stor plass til 22 fot å være. FIkk testet i litt ruskevær og den holdt mål og vel så det. Ellers er det veldig varierende tilbakemeldinger på D3 motorne til VolvoPenta, spesielt de første modellene. Har ingen erfaringer med Skibsplast eller Uttern, men skal være gode motorer de 2.8 literne. Sitér dette innlegget Link to post
Norddron Svart 1.August.2018 Link til dette innlegget Svart 1.August.2018 Hvor mange soveplasser? Krav til alder? Vi så på finnmaster 7600 etter råd om praktisk båt og gode egenskaper i sjøen, men den ble for liten ifht soveplass, ellers helt topp. Får nok den innen budsjett mot slutten av sesong. Sitér dette innlegget Link to post
Kalle Well Svart 1.August.2018 Link til dette innlegget Svart 1.August.2018 Du har jo Askeladden C75 også. Sitér dette innlegget Link to post
Martin46 Svart 2.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2018 Norddron: Tenker min 3 soveplasser, ikke eldre enn 2004. Finnmaster 7600 er drømmen, men ligger litt over budsjett. Finnmaster 7050 ser helt lik ut, noen som vet hva forskjellen på 7050 og 7600 er? Sitér dette innlegget Link to post
Per Arne Svart 3.August.2018 Link til dette innlegget Svart 3.August.2018 Vil du ha hekkaggregat eller strak aksel (sistnevnte gir vesentlig lavere kostnader ved vedlikehold men mer støy og lavere fart)? Hvor fort vil du at båten skal gå? Hva må takhøyden være? Vil du ha stort akterdekk? Utvendig styring? Vurder også Yamarin 7400 / 7440 / 74 cabin hvis du er under 1.80, Wiking / Ibiza 25 coupe (finnes med hekkaggregat og strak aksel) og ikke minst NB 740 / 750 (strak aksel) . Sitér dette innlegget Link to post
NBF16 Svart 3.August.2018 Link til dette innlegget Svart 3.August.2018 Bella Falcon 26 Fantino kan anbefales. Modellene etter 2007 har litt større takhøyde I bakre del av kabin og på toalett, enn tidligere modeller. Du kan bruke pantry uten å vippe frem sofa, som I Finnmasteren. Sitér dette innlegget Link to post
Ronnyed Svart 3.August.2018 Link til dette innlegget Svart 3.August.2018 Hei. Jeg har en Skibsplast 730HT. Kjøpte den i vår. Min har Penta D3 160. Båten er utrolig romslig iforhold til størrelsen. Liker at det er 185cm takhøyde inne i kabinen. Takluka er også genial. Båten er utrolig god i sjøen, og enkel å manøvrere. Du bør ha baugthruser, da den fort blir tatt av vinden når man skal inn og ut av havn. Det er greit med plass for 2 voksne og 2 barn å overnatte. Sitér dette innlegget Link to post
Ronnyed Svart 3.August.2018 Link til dette innlegget Svart 3.August.2018 Liker også at jeg kan ta båten på tilhenger. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.