Jump to content

Cabincruiser 23-26 fot, maks 400k, Skibsplast 730HT el. lign. Anbefalinger?

Martin46

Recommended Posts

Sikkert mange tråder på dette..

Jeg ønsker å kjøpe en cabincruiser på 23-26 fot med diesel til maks 350-400.000,-. Må være bakvegg.

Båten blir brukt hele året, for det meste til dagsturer, men enkelte overnattinger blir det nok også.

Ser litt på hva markedet har, ikke flust av disse.

Har peilet meg ut noen alternativer;

- Finnmaster 6800 WA Volvopenta D3

- Finnmaster 7050 Sportsfamily med KAD 32

- Skibsplast 730HT 2.8 Mercruicer

- Uttern C68 2,8 mercruiser

Noen som har erfaring med disse båtene/motorene? Eventuelt hva ville dere valgt? Noen andre som kan være interessante i denne kategorien?

Takk for alle tips :-)

Redigert av Martin46 (see edit history)

Har testet Finnmaster 6800WA ved en anledning! Kjempe båt som har stor plass til 22 fot å være. FIkk testet i litt ruskevær og den holdt mål og vel så det. Ellers er det veldig varierende tilbakemeldinger på D3 motorne til VolvoPenta, spesielt de første modellene.
Har ingen erfaringer med Skibsplast eller Uttern, men skal være gode motorer de 2.8 literne.

Vil du ha hekkaggregat eller strak aksel (sistnevnte gir vesentlig lavere kostnader ved vedlikehold men mer støy og lavere fart)? Hvor fort vil du at båten skal gå? Hva må takhøyden være? Vil du ha stort akterdekk? Utvendig styring?

Vurder også Yamarin 7400 / 7440 / 74 cabin hvis du er under 1.80, Wiking / Ibiza 25 coupe (finnes med hekkaggregat og strak aksel) og ikke minst NB 740 / 750 (strak aksel) .

Hei. Jeg har en Skibsplast 730HT. Kjøpte den i vår. Min har Penta D3 160.

Båten er utrolig romslig iforhold til størrelsen. Liker at det er 185cm takhøyde inne i kabinen. Takluka er også genial.

Båten er utrolig god i sjøen, og enkel å manøvrere. Du bør ha baugthruser, da den fort blir tatt av vinden når man skal inn og ut av havn. Det er greit med plass for 2 voksne og 2 barn å overnatte. 

20180708_201626.jpg

20180708_133818.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...