Ranglefanten Startet 1.August.2018 Link til dette innlegget Startet 1.August.2018 Hei. Kjøpte nettopp en Johnson GT 15 hk 2003 modell. Denne stopper hver gang turtallet går ned. Den går som en klokke med høyere turtall (ingen fusking overhodet) Når den stopper må jeg ta et drag med choken ute før den vil starte igjen, da kun med høyt turtall. Det står en 9,9 forgasser i dag som jeg har tenkt å be verksted bytte til en original 15 forgasser, men det har jeg ikke tenkt å gjøre før båten skal på land i høst. Trenger derfor tips til feilsøking slik den ligger på sjøen akkurat nå, uten å måtte ta den på land. Kan jeg rense og eller tømme forgasseren mens den står på? Vil det ha noen hensikt å ha på kondensfjerner? Det fulgte med en gammel tank uten lufting, har det noen hensikt å bytte denne? Kom gjerne med flere tips, som helst ikke koster noe mer enn litt arbeid (og jeg har 12 tommeltotter) Sitér dette innlegget Link to post
NoWaK Svart 8.August.2018 Link til dette innlegget Svart 8.August.2018 Denne motoren har tomgangsjustering utenfor gasshåndtaket på rorkulten. Vri til høyre for høyere tomgang. Vil tippe det er grunnen til at den stopper. Når det gjelder å sette denne opp til 15, så er det kun snakk om å fjerne restriktorplata som sitter mellom forgasser og blokk. Den krever ingen nye deler, eller andre justeringer. Bare plukk av forgasser, ta vekk plata (og en av de to pakningene) og skru tilbake forgasser. Men sjekk om plata faktisk er der før du begynner å skru da. ??? Sitér dette innlegget Jan Fredrik Jeg bor her, du æ? Badegjest? Båter: Comet 26, Wesling 16 (jolle), Yamarin 4220 også et par slepejoller. Link to post
Sjøbliss Svart 8.August.2018 Link til dette innlegget Svart 8.August.2018 https://youtu.be/NWcqLjVxK_k Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Hakkannen Svart 8.August.2018 Link til dette innlegget Svart 8.August.2018 (redigert) Ranglefanten skrev On 1.8.2018 at 23.40: Kan jeg rense og eller tømme forgasseren mens den står på? Vil det ha noen hensikt å ha på kondensfjerner? Det fulgte med en gammel tank uten lufting, har det noen hensikt å bytte denne? Hvis det er forgasseren som er problemet - den må av og demonteres. Søk på Youtube, ta bilder underveis og merk gjerne skruer, bolter og deler med maskeringsteip (kan skrive hvor delen hører hjemme, nummereres eller annet). Messingskruer kan være dyser eller lignende, igjen; se på Youtube. Eller legg ut bilder underveis. Ikke alt det er nødvendig å løsne på. Skulle du likevel skru ut slikt kan det være lurt å telle antall omdreininger slik at du får skrudd inn akkurat likt etter rens. Kondensfjerner er ikke nødvendig, dagens bensin inneholder bioetanol. Hvis den gamle tanken ikke har lufting må du alltid bruke motoren med lokket litt på gløtt, noe som kan være upraktisk i litt bølger. Ville ha kjøpt ny tank. Biltema har rimelig bensintank, så flytter du bare over den gamle slangen hvis den er i orden. Hvis den ikke er i orden har de også bensinslange med blære og motortilkobling, du trenger kun et par slangeklemmer i tillegg. Redigert 8.August.2018 av Hakkannen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.