Jump to content

Askeladden C76 Center Cabin, har noen info om 2019 modellen?

Lend1ng

Recommended Posts

At forhandleren ikke vet noe, sier litt om seriøsiteten i brangsjen! Hadde jeg skulle vært båtselger hadde jeg satt meg inn i detaljene på alle modeller, samt konkurentenes..  Du får nok svar om du ringer Askeladden direkte!  Har hatt flere Askeladdenbåter og synes det er veldig bra kvalitet!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Gjorde som Hawthorne sa og spurte de direkte på Facebook. Det sies at C76 får en forenklet versjon av C-Command, endret farge på noen puter og en økning i pris. Har sendt speccen min litt rundt og får flere tilbud. De lokale er foreløpig billigst. Venter på Askeladden-gjengen selv nå, de hadde en utstillingsbåt jeg kanskje kunne få en god deal på. Venter i spenning.

Takker for svar gjengen.

Jeg kjøpte demo/utstillingsbåten til Askeladden i fjor. C76 Cruiser. Eneste jeg forandret på var motoren. Sto 200 hk på den, jeg skulle ha 300. Eneste den manglet var varmeapparat så fikk ettermontert Eber på den. Fikk en god pris på den følte jeg ? Tror faktisk det billigste blir å kjøpe den direkte hos Askeladden slik jeg gjorde. Er ihvertfall veldig fornøyd med service og alt hos dem ?

Hadde jeg skulle kjøpt ny Askeladden hadde jeg også kjøpt via Askeladden!! Jeg har hørt så mye rart og forskjellig om båtbrangsjen! Kjøper man ny båt er man nesten sikker på at det er et eller annet som må utbedres eller gjøres om! da er det veldig smart å kjøpe hos seriøs forhandler eller direkte fra verft! Noen titusener fra eller til er lite interessant om ikke forhandleren har peiling eller evne til å rette opp feil og gi god service!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Vet ikke hvor du holder til men er du i Rogaland så ville jeg også spurt Sand Servicesenter om pris. Kjøpte min forrige P66 Pilothouse der og det ble en veldig positiv opplevelse. Og, Askeladden er utrolig flinke på kundebehandling, de svarer kjapt på telefon, mail og facebook. De gangene jeg har hatt noen småting på båten så har de ordnet opp kjapt og greit.

Har sendt forespørsel på tilbud med identisk liste til de lokale som holder til i Sogn og Fjordane i tillegg til Rogaland og Møre og Romsdal. Skal prute alle som har svart no for å se hvem som kommer lengst ned i pris. Då inkludert det det koster meg å hente. Bor lengst vest i Sognefjorden. Askeladden kunne selge meg den siste utstillingsbåten de hadde igjen. Er usikker på om eg vil ha den kontra en flett ny. Ønsket mitt er å få 19-modellen til 18-pris.

Redigert av Lend1ng
ksirveleif (see edit history)

Skal IKKJE ha utestyring. Tabellen laget jeg selv for å se hva alt kom på samlet og for å sammenligne litt. Har fått pratet litt mer med de forskjellige og i totalt tilbud så ligger Båtens beste ( Askeladden ) sitt tilbud best an. De har slått av 115 000. I tillegg til listen min lengre oppe har de lagt til powerassist og den dyreste Simrad 12" plotteren. Så de ligger best an med 9,7% rabatt. de to andre beste ligger på 6,9% rabatt. Dette før pruting. Har spurt de nå om bilde av C-dekk.

C-dekk cockpit og c-dekk akterdekk. Det er kun gulvet. Du får jo den levert uten dekke. Så det er nok bare gulv i båten det e4 snakk om her. 

Power assist MÅ du visst ha på 350 hesteren også. Har hakket mindre plotter og synes den er genial ? 

C-dekk ser du forresten bilde av på sidene til Askeladden. Er ikke teak men det andre. Har det selv ?

Høres ut som du har tatt et valg ang. utestyring, den ville ikke jeg vært uten men... Hva med varmeapparat? Utrolig digg på kalde dager/morgener...

Og, vet ikke hva standard utstyr denne leveres med men sjekk at den leveres med 2 stk viskere, hvis ikke ville jeg lagt til en slik også.. Og evt. landstrøm opplegg, iallefall ekstra batteri hvis den leveres med 1 som standard.

Redigert av Cissaman (see edit history)

Jeg bestilte Eber varmer i min, helt konge å ha! På C76 Cruiser som jeg har, er det bare med visker på styrbord side. På første service fikk jeg de til å montere på andre siden også ? Blir ofte sjøsprut og vann på vinduene så kjekt å ha,

Får to batterier med i ene pakken der. Landstrøm kan du kjøpe utenom, men koster en god del! Dersom du kan litt selv gjør du det mye billigere ?

Redigert av Kalle Well (see edit history)

I topline pakken som er med ligger det jo følgende: 

Topline pakke

Basert på vår egen lange erfaring og kunnskap samt preferanser og behov i de Nordiske markeder har
vi satt sammen en utstyrspakke som optimaliserer brukergleden og verdien av denne båten.

Denne utstyrspakken sikrer deg også best mulig annenhåndsverdi for båten din. For å hjelpe deg med kloke valg og et bedre båtliv har vi gitt denne utstyrspakken en meget attraktiv pakkepris!

Spyletoalett
Trykkvann og vask
Kjøleskap 48l
Kokeapparat
ZipWake Dynamic Trim-Control System 300 Dekksluke
C-Deck Pilothouse
Saltvannsspyling dekk
Spyling frontvindu
Ekstra batteri forbruk/start med laderele Kupevarmer 4 kw
Arbeidslys LED

Angående landstrøm så skal eg mekke det sjøl. Er maskinist på en fiskebåt så eg har både teorien og erfaring med hjemmelaget mikkmakk.

Er det noen av dere som har registrert den i skipsregisteret? Eg må låne en del av båten og for å få pant må den i NOR sier banken. Skroget (LH) er jo bare 6,95m og "skipene" må være mellom 7 og 15 meter for å registreres. Askeladden sier det kan bli en utfordring å registrere den og de andre forhandlerene har bare lagt det til i pris som om det kan gjøres. Ellers venter eg i spenning på bilder av utstillingsbåten til Askeladden og deriblant av C-dekk.

Fikk et tilbud til som var 20 000 lavere enn de andre. Så no tror eg at eg kan komme ned mot målet mitt: 1 mill selv med ekstrautstyr, men då ikkje hos Askeladden siden de la til den dyreste plotteren.

Skal prøve å få med 2 viskere ja.

Du trenger ikke registrere den i Skpisregisteret. Jeg var gjennom det samme med min, og lengden de går etter er 6;95 som du sier. Dermed trenger den ikke registreres i Skipsregisteret for å få lån. Banken ba meg sjekke opp i det, noe jeg gjorde med Askeladden, og de sa ingen hadde blitt registrert i Skipsregisteret med tanke på lån. 

Kan du ikke få 9» plotteren hos Askeladden også da? Den er jo egentlig stor nok. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...