Lend1ng Startet 2.August.2018 Link til dette innlegget Startet 2.August.2018 Jeg lurer på om noen sitter på informasjon om forandringer fra 18 til 19 modellen som er ventet i uke 38. Saken er at jeg holder på å bestille en 19 modell usett men til 18 pris. Gjør jeg noe dumt om jeg tar tilbudet jeg får? Sitér dette innlegget Link to post
Kalle Well Svart 2.August.2018 Link til dette innlegget Svart 2.August.2018 Hvorfor ikke bare høre med forhandler hva forskjellen blir? Hvilken pris har du fått da og hvilket ekstrautstyr har du bestilt på den? Sitér dette innlegget Link to post
Lend1ng Svart 2.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2018 Forhandler viste ikke. De slo av 70 laken dvs 6,6% på første tilbud. Venter på tilbud nr 2 fordi eg ville legge litt mer vekt på annenhåndsverdi. Sitér dette innlegget Link to post
Kalle Well Svart 2.August.2018 Link til dette innlegget Svart 2.August.2018 Du kan jo ringe Askeladden her i Os. De vet nok garantert hvilke forandringer som kommer. Sitér dette innlegget Link to post
hawthorne Svart 2.August.2018 Link til dette innlegget Svart 2.August.2018 Askeladden svarer forøvrig stort sett alltid kjapt på personlig melding på Facebook (Messenger) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 2.August.2018 Link til dette innlegget Svart 2.August.2018 At forhandleren ikke vet noe, sier litt om seriøsiteten i brangsjen! Hadde jeg skulle vært båtselger hadde jeg satt meg inn i detaljene på alle modeller, samt konkurentenes.. Du får nok svar om du ringer Askeladden direkte! Har hatt flere Askeladdenbåter og synes det er veldig bra kvalitet! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Lend1ng Svart 3.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2018 Gjorde som Hawthorne sa og spurte de direkte på Facebook. Det sies at C76 får en forenklet versjon av C-Command, endret farge på noen puter og en økning i pris. Har sendt speccen min litt rundt og får flere tilbud. De lokale er foreløpig billigst. Venter på Askeladden-gjengen selv nå, de hadde en utstillingsbåt jeg kanskje kunne få en god deal på. Venter i spenning. Takker for svar gjengen. Sitér dette innlegget Link to post
Kalle Well Svart 3.August.2018 Link til dette innlegget Svart 3.August.2018 Jeg kjøpte demo/utstillingsbåten til Askeladden i fjor. C76 Cruiser. Eneste jeg forandret på var motoren. Sto 200 hk på den, jeg skulle ha 300. Eneste den manglet var varmeapparat så fikk ettermontert Eber på den. Fikk en god pris på den følte jeg ? Tror faktisk det billigste blir å kjøpe den direkte hos Askeladden slik jeg gjorde. Er ihvertfall veldig fornøyd med service og alt hos dem ? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 3.August.2018 Link til dette innlegget Svart 3.August.2018 Hadde jeg skulle kjøpt ny Askeladden hadde jeg også kjøpt via Askeladden!! Jeg har hørt så mye rart og forskjellig om båtbrangsjen! Kjøper man ny båt er man nesten sikker på at det er et eller annet som må utbedres eller gjøres om! da er det veldig smart å kjøpe hos seriøs forhandler eller direkte fra verft! Noen titusener fra eller til er lite interessant om ikke forhandleren har peiling eller evne til å rette opp feil og gi god service! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Cissaman Svart 3.August.2018 Link til dette innlegget Svart 3.August.2018 Vet ikke hvor du holder til men er du i Rogaland så ville jeg også spurt Sand Servicesenter om pris. Kjøpte min forrige P66 Pilothouse der og det ble en veldig positiv opplevelse. Og, Askeladden er utrolig flinke på kundebehandling, de svarer kjapt på telefon, mail og facebook. De gangene jeg har hatt noen småting på båten så har de ordnet opp kjapt og greit. Sitér dette innlegget Link to post
Lend1ng Svart 3.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2018 (redigert) Har sendt forespørsel på tilbud med identisk liste til de lokale som holder til i Sogn og Fjordane i tillegg til Rogaland og Møre og Romsdal. Skal prute alle som har svart no for å se hvem som kommer lengst ned i pris. Då inkludert det det koster meg å hente. Bor lengst vest i Sognefjorden. Askeladden kunne selge meg den siste utstillingsbåten de hadde igjen. Er usikker på om eg vil ha den kontra en flett ny. Ønsket mitt er å få 19-modellen til 18-pris. Redigert 3.August.2018 av Lend1ng ksirveleif (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lend1ng Svart 3.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2018 Under er mitt oppsett på ekstrautstyr medregnet topline. Lurer på om det er mulig å få den prisen som ligger i tabellen. Sitér dette innlegget Link to post
Kalle Well Svart 3.August.2018 Link til dette innlegget Svart 3.August.2018 Har du ikke fått den prisen som ligger i tabellen da? Du kan jo se hva prisforskjellen blir på en helt ny kontra demobåt, men du sparer nok en del kroner på å kjøpe demobåten. Spørs hvor viktig det er å få med de siste små forskjellene på 2019 modellen hvis du må betale 100.000 kr mer. Sitér dette innlegget Link to post
Luco Svart 3.August.2018 Link til dette innlegget Svart 3.August.2018 Jeg ville hatt utestyring... hva er c-dekk? Sitér dette innlegget Link to post
Lend1ng Svart 3.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2018 Skal IKKJE ha utestyring. Tabellen laget jeg selv for å se hva alt kom på samlet og for å sammenligne litt. Har fått pratet litt mer med de forskjellige og i totalt tilbud så ligger Båtens beste ( Askeladden ) sitt tilbud best an. De har slått av 115 000. I tillegg til listen min lengre oppe har de lagt til powerassist og den dyreste Simrad 12" plotteren. Så de ligger best an med 9,7% rabatt. de to andre beste ligger på 6,9% rabatt. Dette før pruting. Har spurt de nå om bilde av C-dekk. Sitér dette innlegget Link to post
Kalle Well Svart 3.August.2018 Link til dette innlegget Svart 3.August.2018 C-dekk cockpit og c-dekk akterdekk. Det er kun gulvet. Du får jo den levert uten dekke. Så det er nok bare gulv i båten det e4 snakk om her. Power assist MÅ du visst ha på 350 hesteren også. Har hakket mindre plotter og synes den er genial ? C-dekk ser du forresten bilde av på sidene til Askeladden. Er ikke teak men det andre. Har det selv ? Sitér dette innlegget Link to post
Kalle Well Svart 3.August.2018 Link til dette innlegget Svart 3.August.2018 Samme gulv som her: https://www.google.no/search?q=askeladden+c+dekk&client=safari&hl=nb-no&prmd=imvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjn2uiM3tHcAhV0wqYKHWkpAU4Q_AUIESgB&biw=1024&bih=666&dpr=2#imgrc=0mWwSSONN4Z3JM: Sitér dette innlegget Link to post
Cissaman Svart 3.August.2018 Link til dette innlegget Svart 3.August.2018 (redigert) Høres ut som du har tatt et valg ang. utestyring, den ville ikke jeg vært uten men... Hva med varmeapparat? Utrolig digg på kalde dager/morgener... Og, vet ikke hva standard utstyr denne leveres med men sjekk at den leveres med 2 stk viskere, hvis ikke ville jeg lagt til en slik også.. Og evt. landstrøm opplegg, iallefall ekstra batteri hvis den leveres med 1 som standard. Redigert 3.August.2018 av Cissaman (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kalle Well Svart 3.August.2018 Link til dette innlegget Svart 3.August.2018 (redigert) Jeg bestilte Eber varmer i min, helt konge å ha! På C76 Cruiser som jeg har, er det bare med visker på styrbord side. På første service fikk jeg de til å montere på andre siden også ? Blir ofte sjøsprut og vann på vinduene så kjekt å ha, Får to batterier med i ene pakken der. Landstrøm kan du kjøpe utenom, men koster en god del! Dersom du kan litt selv gjør du det mye billigere ? Redigert 3.August.2018 av Kalle Well (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lend1ng Svart 4.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2018 I topline pakken som er med ligger det jo følgende: Topline pakke Basert på vår egen lange erfaring og kunnskap samt preferanser og behov i de Nordiske markeder har vi satt sammen en utstyrspakke som optimaliserer brukergleden og verdien av denne båten. Denne utstyrspakken sikrer deg også best mulig annenhåndsverdi for båten din. For å hjelpe deg med kloke valg og et bedre båtliv har vi gitt denne utstyrspakken en meget attraktiv pakkepris! Spyletoalett Trykkvann og vask Kjøleskap 48l Kokeapparat ZipWake Dynamic Trim-Control System 300 Dekksluke C-Deck Pilothouse Saltvannsspyling dekk Spyling frontvindu Ekstra batteri forbruk/start med laderele Kupevarmer 4 kw Arbeidslys LED Angående landstrøm så skal eg mekke det sjøl. Er maskinist på en fiskebåt så eg har både teorien og erfaring med hjemmelaget mikkmakk. Er det noen av dere som har registrert den i skipsregisteret? Eg må låne en del av båten og for å få pant må den i NOR sier banken. Skroget (LH) er jo bare 6,95m og "skipene" må være mellom 7 og 15 meter for å registreres. Askeladden sier det kan bli en utfordring å registrere den og de andre forhandlerene har bare lagt det til i pris som om det kan gjøres. Ellers venter eg i spenning på bilder av utstillingsbåten til Askeladden og deriblant av C-dekk. Fikk et tilbud til som var 20 000 lavere enn de andre. Så no tror eg at eg kan komme ned mot målet mitt: 1 mill selv med ekstrautstyr, men då ikkje hos Askeladden siden de la til den dyreste plotteren. Skal prøve å få med 2 viskere ja. Sitér dette innlegget Link to post
Kalle Well Svart 4.August.2018 Link til dette innlegget Svart 4.August.2018 Du trenger ikke registrere den i Skpisregisteret. Jeg var gjennom det samme med min, og lengden de går etter er 6;95 som du sier. Dermed trenger den ikke registreres i Skipsregisteret for å få lån. Banken ba meg sjekke opp i det, noe jeg gjorde med Askeladden, og de sa ingen hadde blitt registrert i Skipsregisteret med tanke på lån. Kan du ikke få 9» plotteren hos Askeladden også da? Den er jo egentlig stor nok. Sitér dette innlegget Link to post
Lend1ng Svart 4.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2018 Hmm, kundebehandleren min i banken sier at eg må registrere den i skipsregisteret for å få pant i båten og stort nok lån. Spør igjen no for å høre om det er mulig at de tar salgspant og eg får den registrert i småbåtreg. Sitér dette innlegget Link to post
Kalle Well Svart 4.August.2018 Link til dette innlegget Svart 4.August.2018 Det er ikke riktig. Båten er offisielt under 7 meter, og trenger ikke registreres i Skipsregisteret. Det kan også Askeladden bekrefte. Sitér dette innlegget Link to post
Cissaman Svart 4.August.2018 Link til dette innlegget Svart 4.August.2018 Fordel med å registrere i skipsregisteret er iallefall at når du skal selge båten så er det enklere for kjøper å finansiere den med pant i båt. Sitér dette innlegget Link to post
Kalle Well Svart 4.August.2018 Link til dette innlegget Svart 4.August.2018 Det er det, men det er mer styr å registrere den i Skipsregisteret enn i Småbåtregisteret. Pluss at såvidt jeg husker er årsbeløp høyere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.