Jump to content

Askeladden C76 Center Cabin, har noen info om 2019 modellen?

Lend1ng

Recommended Posts

Det er ikke noe årsbeløp i skipsregisteret, kun et engangsbeløp. Ikke er det så mye styr å få registrert en ny båt, heller. Noen vil kanskje si at det er litt plundrete å få frest inn registreringsnummeret et sted på båten, men såpass klarer vel de fleste av oss. På en eldre båt med mange tidligere eiere kan det derimot by på utfordringer å skaffe til veie all nødvendig dokumentasjon. Hos skipsregisteret lar de nemlig ikke kjøpskontrakter dokumentere eierrekken. Det er deres egne skjemaer, henholdsvis KR-0020/skjøte (siste eierskifte) og KR-0024/bekreftelse på overdragelse av fartøy (tidligere eierskifter), som skal brukes. Disse skal ha underskrift av to vitner, så da kan det fort bli mye logistikk. Byggebrev og samsvarserklæring fra fabrikken og selve registreringsskjemaet kommer i tillegg, men der er det stort sett grei skuring.

Jeg tror nok ikke det er noe problem å registrere den der, men det skal ikke være nødvendig å gjøre det mtp lån. 

Du har nok samme luke 8 gulvet som jeg har, så der er det veldig god plass til ting og tang! Har grillen stående nedi der (Weber GoAnywhere). Har satt to gjennomsiktige plastkasser nedi der som henger på borrelås. Fungerer bra det ?

Samme foran under køyen. Der er også god lagringsplass så har samme patenten der. 

Ellers er jo båtene veldig ulike siden du har lukket båt og jeg har åpen ?

Sjekket med Brage Finans og de kunne vist gi båtlån uten problemer i det heletatt. Så no kan det se ut som at det ordner seg. Eg skulle egentlig hatt halvårsavdrag, men det sa kundebehandler i Brage at de ikke gjorde. Så eg må regne litt på om forskuddene mine holder til neste låt kommer. Om ikke må jeg vente litt med kjøpet.

Sjekket med Brage Finans og de kunne vist gi båtlån uten problemer i det heletatt. Så no kan det se ut som at det ordner seg. Eg skulle egentlig hatt halvårsavdrag, men det sa kundebehandler i Brage at de ikke gjorde. Så eg må regne litt på om forskuddene mine holder til neste låt kommer. Om ikke må jeg vente litt med kjøpet.

Snakket med Askeladden og de skulle sende over nytt tilbud og noen flere bilder. Her er utstyrslista eg sikkert ender opp med:

image.png.cd4a805a3888a58985b21850ae9353b9.png

Er det noe mer jeg trenger til båten som jeg kanskje har glemt? Har dere noen generelle tips eller lure løsninger på ting og tang?

Vurderer å montere solceller så eg slipper at den ligger med skøytekabel. Å slippe å tenke på landstrøm hadde vert fantastisk. Får se om det blir plass.

Så vil eg takke for input og hjelp til no!

Jeg. Ville også gått for eber varmeren, om du kun bruker båten på sommeren  så tenk deg en dag med regn og grå vær, da er den kjekk og ha. Den forlenger også trifselen ombord både på våren og høsten.

vi hadde en askeladden C62 uten varmer, det første vi satte på utstyrslista når vi gikk over til en C75 var varmeren og det angret vi ikke et sekund på, serlig nå på høsten er alt fuktig og klamt på morgenen når du våkner, da er det deiligt og kunnne slå på varmeren ?

Ja varmer var i topline. Vurderer solcellepanel over der hvor takluka går i åpen posisjon. 150-100 watt over der skulle være nok til at eg slipper å koble den på landstrøm. Då slipper eg og batterilader til 3500 tipper eg. Får jo solceller og batterilader til under 3000. Vurderer då solcellepanel til 2000kr og ctek d250 dual til 2000kr som lader forbruk og startbatteriet. Ctek har vist veldig gode ladere. Så om det skulle være nødvendig har eg en altmuligladende greie om det skulle være krise en dag.

Var nede hos Bergen Marinesenter og så på en C76 i dag! For en båt! Liker den veldig godt, men akkurat den hadde feil utstyr. Den var mer stabil enn først antatt og hadde en del lagringsplasser her og der. Likte ikke hvordan de har laget til med nøkler for åpning av luker på bakdekket, men det gir jo en trygget mot tyveri hvor det er aktuelt. Det ble ikke noen prøvetur men kaansje jeg griner meg til en i morgen.

Jo alle 3 på dekket bak, ute. 8 kant med en 4kantlås i bunnen. Syns det var litt tungvint. Det fulgte med 3 slike tror eg. Ellers var og den 7 tommers Go skjermen veldig liten. Er glad det står en 12 tommer i utstillingsmodellen eg fikk tilbud på. Tror kanskje eg dropper kalesje. Er då mer intressert i solpute baug selv om eg ikkje vet kor eg ville oppbevart den.

Lend1ng skrev 1 time siden:

Jo alle 3 på dekket bak, ute. 8 kant med en 4kantlås i bunnen. Syns det var litt tungvint. Det fulgte med 3 slike tror eg. 

Sikkert samme som på P66 og P80, ikke noe stress med disse vel? Jeg låser kun mine når jeg skal ut i hardt vær, evt. at jeg skal langt og ikke vet forholdene på hele strekket, vil ikke ha vann over rekka med ulåste luker... Skal mye til å få vann over noen gang men syns det er ok å låse da. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...